Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@21:09:49 GMT

تأثیر واکسن MMR در پیشگیری از کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۴۰۹

به گزارش مهر، صدها میلیون نفر در طول حدود ۵۰ سال گذشته واکسن MMR را دریافت کرده اند. معمولاً این واکسن قبل از سن ۶ سالگی به کودکان داده می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که واکسن از ابتلاء به عفونت بیماری کووید ۱۹ پیشگیری می‌کند.

«میشل آویدان» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: ما معتقدیم که واکسن MMR می‌تواند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه می‌افزاید: از آنجایی که این واکسن حاوی مقادیر کم ویروس‌های زنده و بسیار ضعیف شده سرخک، سرخجه و اوریون است به نظر می‌رسد موجب تقویت واکنش ایمنی بدن به عفونت‌ها، و نه فقط ویروس‌های خاص موجود در واکسن، می‌شود.

محققان معتقدند این واکسن تأثیر دارد چراکه محافظی در مقابل ویروس‌های نظیرکروناویروس است.

به گفته محققان، آنتی بادی‌های ایجادشده در واکسن MMR با کروناویروس هم مقابله می‌کنند.

قرار است آزمایش این واکسن در کشورهای کانادا، غنا، ایرلند، آفریقای جنوبی، اوگاندا، بریتانیا، آمریکا، زامبیا و زیمباوه انجام شود. شرکت کنندگان به مدت ۵ ماه تحت نظر خواهند بود.

به گفته محققان، اگر آزمایش نشان دهد که واکسن MMR می‌تواند واکنش ایمنی عمومی بدن را تقویت کند، می‌تواند تأثیر واکسن‌های فعلی در حال توسعه برای پیشگیری از عفونتکروناویروس را تقویت نماید.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن MMR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان ملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای که در ژنو منتشر شد، نسبت به «تأثیر نامتناسب» مداخلات پلیس در محوطه دانشگاه‌ها در آمریکا برای بیرون راندن تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین ابراز نگرانی کرد.
وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «من نگران این هستم که برخی از تدابیر اتخاذ شده از سوی نیرو‌های امنیتی در طیف وسیعی از دانشگاه‌ها تأثیر نامتناسبی داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت