Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گسترش شبکه گاز، یکی از ارکان عدالت در خدمت رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم موثر باشد.  

گازرسانی به شهرها و روستاها با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت گازرسانان یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را با تدبیر خود در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوخت‌های فسیلی به ویژه گاز طبیعی یکی از منابع با ارزش تامین انرژی در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر نقش گرمابخش به محیط‌های مختلف، یکی از ارکان توسعه و جهش در تولید نیز به‌شمار می‌آید.

شرکت گاز استان اصفهان یکی از بزرگترین توزیع کنندگان گاز طبیعی در کشور محسوب می‌شود و در زمان حاضر ۱۱۰ شهر و یک هزار و ۶۰ روستای استان، در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۷۰ مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

این شرکت با توزیع سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، در میزان مصرف گاز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

در زمان حاضر از یک هزار و ۲۳۸  روستای استان که مشمول گاز رسانی هستند به یک هزار و ۶۰ روستا گاز رسانی شده و بقیه روستاها بعلت فاصله زیاد از خطوط و غیر اقتصادی بودن هزینه‌ها تاکنون گازدار نشده است.

تا کنون بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه گذاری، یک میلیون و ۱۰۰ هزارانشعاب، بیش از یک میلیون ۸۷۰ هزار مشترک، گازرسانی به ۱۵۶ جایگاه سی ان جی در این استان اجرایی شده است.

شبکه های گازرسانی در همه جای استان اصفهان گسترده و بطور تقریبی تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار واجد شرایط از نعمت گاز بهره مند هستند.

۱۱۶ روستای اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت:  ۱۱۶ روستای این استان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

سیدمصطفی علوی در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت:در زمان حاضر، ۹۹.۵ درصد جمعیت استان شامل ۹۹.۰۸ درصد جمعیت روستایی معادل یکهزار و ۶۰ روستا  و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری معادل ۱۱۰ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
وی ادامه داد: گازرسانی به شهر انارک به عنوان آخرین شهر استان در هفته دولت به صورت رسمی با حضور مسوولان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گازرسانی به هشت شهر، ۱۱۶ روستا، ۲۹ شهرک صنعتی، سه هزار و ۳۴۲ واحد صنعتی، هفت جایگاه سی ان جی،  راه اندازی ۶۴۰ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ،  اجرای ۴ هزار و ۳۱۲ کیلومتر شبکه گاز، اشتراک پذیری ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی و نصب ۱۶۰ هزار انشعاب را از جمله خدمات انجام شده از سال ۹۲ تاکنون در این استان برشمرد.

وی تصریح کرد: گازرسانی در قطب صنعتی کشور، با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، با توجه به قرار گرفتن اصفهان در کریدور مرکزی کشور و جایگاه راهبردی آن از نظر صنعتی و دارا بودن  مناطق مختلف کوهستانی و سرد، کویری و خشک، سخت گذر، در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها، همواره با سختی و دشواری های متعددی روبرو بوده است که این موانع با دلسوزی، همت و تدبیر گازرسانان یکی پس از دیگری مرتفع و شعله‌های امید در خانه‌های مردم فروزان شده است.

علوی اضافه کرد: گسترش شبکه گاز یکی از ارکان عدالت در خدمت رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستایی، کاهش دغدغه‌های معیشتی، افزایش سطح رفاه و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم بسیار موثر بوده است.  

وی بیان کرد: عملکرد شرکت گاز استان اصفهان از ابتدای فعالیت خود تاکنون نشان از جهشی چشم‌گیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دور افتاده و محروم دارد.  

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش و برنامه ریزی دقیق در سال‌های اخیر، تمامی شهرها و بیش از هزار روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند تا ضمن ایجاد عدالت اجتماعی در استفاده از این نعمت خدادادی، قدم‌های بلندی برای جهش تولید در بخش‌های مختلف صنعت و اقتصاد استان و کشور برداشته شود،  که به توسعه همه‌جانبه منجر خواهد شد.

۶ طرح گازرسانی در اصفهان به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: ۶ طرح گازرسانی در هفته دولت امسال با هزینه بیش از ۴۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در استان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهارداشت: بهره برداری از طرح های گازرسانی به شهر انارک، گازرسانی به روستاهای چوپانان و چاه ملک از توابع شهرستان خور و بیابانک و نایین، گازرسانی به روستاهای سهیل، سپرو، فرح آباد و ۵۰ واحد مرغداری از توابع شهرستان نایین، گازرسانی به روستای قادر آباد از توابع شهرستان خور و بیابانک و گازرسانی به مناطق مختلف شهرستان اردستان انجام شد.

علوی افزود: ساختمان پست امداد و پشتیبانی شهر سجزی همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

گازرسانی به ۳۵۰ واحد تولیدی صنعتی از مهمترین برنامه‌های سال جهش تولید 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این ارتباط گفت: نهضت گازرسانی در صنعت در سال جهش تولید، با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و با همت کارکنان این شرکت و در صورت تخصیص به موقع نقدینگی، ۳۵۰ واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

علوی با بیان اینکه این هدف بزرگ با تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات محقق خواهد شد، افزود: اصلاح و تقویت شبکه‌های موجود گازدار به منظور پایداری و استمرار جریان گازرسانی از دیگر برنامه‌های سال جاری شرکت است.

وی ادامه داد: روستاهای چوپانان و چاه ملک، سهیل و سپرو، فرح آباد از توابع نایین و مرغ گلپایگان امسال گاز دار خواهند شد.

علوی تصریح کرد: بهره برداری از گاز شهر انارک نیز امسال انجام می شود که در این طرح نیز بیش از ۶۹۰ خانوار  از گاز طبیعی به صورت فشرده(CNG) برخوردار خواهند شد و به این ترتیب تمامی شهرهای استان گاز دار و شیرینی خاتمه گازرسانی به شهرهای استان، به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

گازرسانی به نقاط شهری استان اصفهان امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: ۹۹.۵ درصد مردم این استان  اکنون از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که امسال این پوشش به ویژه در نقاط شهری تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون فقط شهر انارک از توابع استان اصفهان از گاز طبیعی برخوردار نیست که بهره‌برداری رسمی از گاز این منطقه حدود ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

علوی بیان کرد: با گازرسانی به این شهر همه ۱۱۰ شهر استان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیشتر روستاهای بالای۲۰ خانوار استان از گاز بهره‌مند هستند و شمار اندکی باقی‌مانده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

علوی تشریح کرد: روستاهای منطقه پیشکوه و پشتکوه فریدون‌شهر که اعتبار زیادی در این زمینه نیاز دارند نیز برخی در برنامه گازرسانی امسال قرار گرفته‌اند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: اصفهان در بخش خانگی به طور تقریبی استانی سبز است اما شرق این استان به علت آنکه با سی‌ان‌جی گازرسانی شده، تعدادی روستا باقی‌مانده که در قالب برنامه زمان‌بندی شده، شماری امسال و تعدادی نیز در سال آینده گازرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با اشاره به اینکه جشن پایان گازرسانی به شهرهای و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در استان اصفهان برگزار خواهیم کرد، اظهارداشت: بیشتر صنایع و شهرک‌های صنعتی استان از گاز بهره‌مند هستند و تعداد اندک باقی‌مانده نیز در قالب برنامه‌های تدوینی و مصوب شورای اقتصاد در دست اجرا هستند و در ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

۲۸۰ طرح بزرگ گازرسانی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

معاون بهره برداری شرکت گاز اصفهان گفت: ۲۸۰ طرح بزرگ گازرسانی در دولت تدبیر و امید با صرف بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان اجرا و به بهره برداری رسید.

ابوالقاسم عسگری با اشاره به توزیع سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان و بهره مندی ۹۹.۵ درصد جمعیت منطقه از گازطبیعی، یادآور شد: تمام رسالت و تلاش کارکنان این شرکت بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت استان در هر سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی است.

به گفته وی اکنون صددرصد خانوارهای شهری و ۹۹.۰۸ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گازطبیعی برخوردارند و برای تأمین گاز این میزان جمعیت بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه ‌گذاری و یک میلیون و ۸۷۸ هزار عدد انشعاب در استان نصب و اجرا شده است.

عسگری گازرسانی به هفت ایستگاه CNG، بیش از چهار هزار و ۳۱۲ کیلومتر شبکه، ۶۳ ایستگاه حفاظت از زنگ و اشتراک پذیری بیش از ۴۴۳ هزار مشترک را از دیگر خدمات گازرسانی انجام شده  در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در زمان حاضر  یک هزار و ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۹۲۹ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ و ۱۵۶ ایستگاه CNG در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزون بر ۷۰ درصد انرژی مورد استفاده در اصفهان را گاز طبیعی اعلام و اضافه کرد: گاز موتور محرکه  تولید، صنعت، دامداری کشاورزی، فولاد، برق، نیروگاه همچنین موجب رفاه ۸۰ میلیون نفر از مردم کشور است.

معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه با توزیع ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از مصرف ۲۱ میلیارد لیتر سوخت مایع پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه روزانه  ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در زمستان ها مصرف می شود، افزود: می توان با مصرف بهینه گاز در بخش گرمایش آن را برای توسعه اشتغال جایگزین کرد که این مهم نیازمند فرهنگسازی است.

عسگری با بیان اینکه ۴۰ میلیون مترمکعب شبکه گاز در استان وجود دارد، افزود: بر اساس ابلاغ وزرات کشور لازم است همه سازمان های حفار قبل از هر گونه اقدام به حفاری استعلام بگیرند تا از این سرمایه ارزشمند صیانت شود.

معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: هزینه اجرای طرح گازرسانی به ۸۰ گلخانه و ۹ مرغداری فریدن تا اکنون ۶ میلیارد تومان بود که با احتساب هزینه احداث ایستگاه و عملیات تکمیلی دیگر رقمی معادل ۱۸ میلیارد تومان برای گازرسانی این بخش شهرستان سرمایه گذاری شده است.

در زمان حاضر بیش از هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی بهرمندند که عملیات گازرسانی به سه هزار و ۳۴۲ واحد در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

فرماندار فریدن در حاشیه آیین بهره برداری طرح گازرسانی منطقه در گفت و گو با ایرنا، گازرسانی به واحدهای تولیدی را اقدام شاخص برای جهش تولید، تسهیل سرمایه گذاری و رونق اشتغال در این شهرستان برشمرد.

سیدتقی معین الدینی افزود: در سال ۹۷،  چهار واحد تولیدی (نزدیک به هفت کیلومتر) با  اعتبار یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان،  در سال ۹۸  سه واحد تولیدی( ۳.۸ دهم کیلومتر) با اعتبار ۹۶۸ میلیون تومان و امسال چهار واحد تولیدی(۲۳ کیلومتر) در دشت دامنه با  پنج میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان در این طرح لوله گذاری شد.

همچنین علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این شرکت یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران است که از طریق عملیات طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری شبکه ها و تأسیسات، اقدام به توزیع ایمن و مستمرگاز طبیعی و ارائه خدمات گازرسانی جهت رفاه مشتریان خود در سطح استان می کند.

وی متوسط مصرف روزانه گاز در استان را ۵۷.۵ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: از این میزان روزانه ۶.۴ متر مکعب در خانوارهای شهری و ۶.۸ متر مکعب در خانوارهای روستایی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان، هشت هزار و ۶۰۰ واحد از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت متعهد به توزیع گاز به صورت مستمر در تمام ایام سال است، تصریح کرد: ۲ ویژگی استمرار گازرسانی و تحویل گاز ایمن همواره از اهداف اصلی و مورد توجه شرکت گاز استان اصفهان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت سالانه برای نگهداری شبکه و انشعابات گاز هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند گفت: برخی افراد فرصت طلب و خلاف کار به مشترکین خانگی و صنعتی این شرکت مراجعه و با دریافت مبالغی مدعی اصلاح سیستم اندازه گیری و دستکاری کنتور می شوند. این افراد خلافکار بوده و چنانچه کنتور دستکاری شود علاوه بر اعمال جریمه، هزینه تنظیم و نصب یک کنتور از مشترکین این شرکت نیز دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع گاز محدود و تمام شدنی است افزود: مردم باید در مصرف بهینه گاز طبیعی دقت بیشتری داشته باشند،  مصرف نا بجای آن هم مشکلات زیست محیطی را بدنبال دارد.

علوی ضمن بیان اینکه از مردم فهیم و با فرهنگ استان انتظار می رود الگوی مصرف گاز را رعایت کرده و به دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد توجه کنند گفت : مصرف گاز در فصل زمستان بالا می رود و  اولویت مصرف با بخش مسکونی است.

وی افزود: هر چقدر مردم عزیز در بخش های صنعتی، نیروگاهی و خانگی، گاز را بهینه مصرف کنند و از تجهیزات با راندمان بالا استفاده نمایند امکان تأمین گاز برای کل کشور فراهم شده ودر فصول سرد، محدودیت مصرف برای صنایع و نیروگاهها اعمال نمی شود.

علوی نرخ بهرمندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان اصفهان را ۹۹.۶ درصد اعلام کرد و گفت: آخرین شهرهای استان اصفهان نیز از نعمت گاز شهری بهرمند شدند.

وی از مصرف سالیانه هفت میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاههای استان خبر داد و افزود: در بخش نیروگاهی پنج نیروگاه در این استان مشغول فعالیت هستند که همه آنها گازسوز بوده و بزرگترین آنها نیروگاه شهید محمد منتظری از طریق اداره گاز شاهین شهر و میمه خدمات رسانی می‌شود.

علوی تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب و اقدامات فنی در این شرکت، این سوخت پاک بدون قطعی، مستمر، پایدار و ایمن برای نیروگاهها تأمین می‌شود.

صنعت و نیروگاه‌های اصفهان ۷۰ درصد گاز استان را مصرف می‌کنند

وی افزود: بخش نیروگاهی و صنعت اصفهان ۷۰ درصد گاز وارده به استان از شش خط سراسری را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه عرضه گاز در تمام ایام سال بدون ایجاد مشکل در شبکه‌ای توسط این شرکت انجام می‌شود، تصریح کرد: ۲ ویژگی استمرار گازرسانی و تحویل گاز ایمن همواره مورد توجه شرکت گاز استان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه داشتن بو و فشار مناسب از ویژگی های گاز ایمن است، تاکید کرد: چنانچه شهروندان در کوچه و معابر  بوی گاز استشمام کردند، شماره تلفن ۱۹۴ آماده برای دریافت گزارش این موارد و پیگیری آن است.

علوی تاکید کرد: دستکاری کنتور، علمک و رگلاتورهای نصب شده در کوچه‌ها و معابر  تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: امسال و در برنامه‌ای پنج ساله به‌رغم هزینه‌های سنگین، بازسازی علمک‌های ۴۰ ساله در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار مورد نیاز آن در قالب بودجه‌های تعمیراتی و نگهداری تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: هیچ هزینه‌ای برای بازسازی علمک های گاز از شهروندان دریافت نخواهد شد، البته شهروندان باید از علمک‌ها مراقبت لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سالانه شرکت گاز استان برای نگهداری شبکه و انشعابات گاز هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند، افزود: این شرکت سالانه برای گازرسانی به هر واحد مسکونی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند.

میزان پرت گاز در استان ۲ درصد و بر اساس استاندارد جهانی است

علوی با اشاره به میزان هدررفت گاز گفت: میزان پرت گاز در استان ۲ درصد و البته بر اساس استاندارد جهانی است، اما ما راضی به این میزان پرت نیستیم، از این رو در قالب اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد جمعیت استان در بخش خانگی از گاز استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در بخش صنعت از مجموع ۱۰ هزار واحد صنعتی هشت هزار و ۵۰۰ واحد از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

در حال حاضر شبکه گازرسانی در همه جای استان اصفهان گسترده شده است و تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

شرکت گاز استان اصفهان بر افزایش سطح ایمنی و حفاظت از جان یکایک مشترکین، پیمانکاران، تامین کنندگان و نیروهای اجرایی خود به شدت حساس است.

سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اصفهان مصرف می‌شود و میانگین مصرف روزانه در این استان به ۵۷ میلیون مترمکعب می‌رسد.

استان اصفهان پس از تهران، رتبه دوم کشوری را در زمینه توزیع گاز طبیعی دارد و تا کنون بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه اجرا  و یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب واگذار شده است.

برچسب‌ها هفته دولت شرکت گاز استان اصفهان توسعه ایران گاز رسانی اصفهان کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شرکت گاز استان اصفهان توسعه ایران گاز رسانی اصفهان کارآمدی دولت هفته دولت شرکت گاز استان اصفهان توسعه ایران گاز رسانی اصفهان کارآمدی دولت مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان مدیرعامل شرکت گاز اصفهان نعمت گاز بهره مند بهره برداری رسید گاز بهره مند هستند گازرسانی به شهر استان اصفهان طبیعی برخوردار ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی طرح گازرسانی کیلومتر شبکه زمان حاضر گاز طبیعی واحد تولیدی مناطق محروم یک میلیون اصفهان گفت واحد صنعتی درصد جمعیت میلیون متر هفته دولت خواهند شد ۲۰ خانوار جهش تولید شهر انارک هزار و ۶۰ یک هزار ۹۹ ۵ درصد هزینه ها متر مکعب خواهد شد شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳