Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@14:45:37 GMT

سهام بزرگترین سازنده ریز تراشه چین ۱۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۴۳۷

سهام بزرگترین سازنده ریز تراشه چین ۱۹ درصد کاهش یافت

سهام شرکت SMIC، بزرگترین تولید کننده ریز تراشه در چین ۱۹ درصد کاهش یافت. این اتفاق پس از آن روی داد که دولت آمریکا اعلام کرد در فکر وضع محدودیت های صادرات علیه این شرکت است.

به گزارش پول نیوز  به نقل از سی ان بی سی، سهام شرکت SMIC، بزرگترین تولید کننده ریز تراشه در چین 19 درصد کاهش یافت. این اتفاق پس از آن روی داد که دولت آمریکا اعلام کرد در فکر وضع محدودیت های صادرات علیه این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارزش سهام این شرکت امروز در ساعت 11:30 صبح به وقت محلی، 19.75 درصد در بورس هنگ کنگ کاهش یافت. سهام شرکت SMIC در بورس شانگهای 9.2 درصد کاهش داشت.

 

وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی قرار دادن این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی است. سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد اگر این اتفاق بیفتد تمام محصولات صادراتی به این شرکت تحت بازرسی دقیق قرار می گیرند.

 

چین تاکید زیادی بر توسعه صنعت داخلی نیمه رساناها دارد. اهمیت این صنعت برای چین در بحبوحه جنگ تجاری با آمریکا بیشتر شده است. شرکت SMIC که ریش تراشه تولید می کند، از نظر فناوری هنوز به پای شرکت TSMC تایوان و سامسونگ کره جنوبی نرسیده است.

 

این شرکت همچنین برای تامین تجهیزات تولیدی خود وابسته به آمریکاست و اگر به لیست سیاه این کشور اضافه شود، به تولید آن آسیب خواهد رسید.

آمریکا از این لیست سیاه برای هدف قرار دادن شرکت های دیگری مانند هواوی و چند شرکت هوش مصنوعی هم استفاده کرده است.

وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی مشارکت این شرکت سازنده ریز تراشه در تجهیزات نظامی و دفاعی چین است. SMIC این اتهام را رد کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز وزارت دفاع آمریکا کروناویروس صادرات وزارت بازرگانی ریز تراشه کاهش یافت درصد کاهش شرکت SMIC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت