Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه مذاکرات طالبان و دولت این کشور را گام مثبت برای استقرار صلح عادلانه عنوان کرد و گفت: حضور خارجی ها، ناتو، آمریکا و عوامل آمریکا مانند داعش در افغانستان از علل ناامنی در این کشور است.

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا درباره سفر هیاتی از طالبان به دوحه برای انجام مذاکرات با نمایندگانی از دولت افغانستان اظهار کرد : این که طالبان و دولت قرار شده با یکدیگر مذاکره کنند گام مثبت برای حرکت در این مسیر است تا صلح عادلانه و دائمی در افغانستان برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علی الظاهر بعد از این که دولت افغانستان چند روز قبل حدود 150 زندانی خطرناک طالبان را آزاد کرد به نظر می رسد فضا برای این قبیل مذاکرات بهتر شده باشد، قطر هم که میزبانی را بر عهده دارد لذا آمادگی صلح با طالبان از سوی دولت افغانستان نهایی شده و این طور که گفته می شود تمام ترتیبات لازم برای انجام مذاکره داده شده است.

این کارشناس مسائل افغانستان همچنین با اشاره به سفر زلمای خلیل زاد - نماینده آمریکا در امور افغانستان - به قطر بیان کرد: معمولا وقتی آمریکایی ها دخالت کنند در میان مردم افغانستان، دولت و طالبان نگرانی هایی ایجاد می شود که با توجه به منافع ممکن است تاثیر منفی در روند مذاکرات داشته باشد.

پاک آیین افزود : اگر مذاکرات بدون دخالت آمریکا و خارجی ها در قطر انجام شود، طالبان هم که خود را گروه ملی در افغانستان می‌داند حقوق سایر گروه‌ها و اقوام را مد نظر قرار دهد، به دولت احترام بگذارد و هر دو طرف به منافع افغانستان و استقرار صلح در این کشور توجه کنند حتما موجب توسعه افغانستان خواهد شد.

وی در مورد حضور کشورهای همسایه و همچنین ایران در مذاکرات صلح گفت: ایران چند روز قبل فرستاده ویژه خود را به افغانستان اعزام کرد و مذاکرات سازنده ای میان ایران و افغانستان انجام شد. برای ایران آنچه مهم است امنیت افغانستان است از نظر ما، اخلال در امنیت افغانستان می تواند امنیت منطقه را با مشکل مواجه کند.

رئیس سابق ستاد امور افغانستان وزارت امور خارجه اظهار کرد: حضور خارجی ها از جمله ناتو و آمریکایی ها و عوامل آمریکا مانند داعش در افغانستان از عوامل اصلی نا امنی در این کشور است که از این بابت کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران حساس و نگران هستند به همین دلیل است که نگرانی خود را در جلسات به مقامات افعانستان اعلام می کنند اما اگر کمکی از ایران بر بیاید برای استقرار صلح انجام خواهد داد ولی در عین حال باید منتظر باشیم تا ببینیم روند مذاکرات چگونه پیش می رود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات صلح افغانستان دولت افغانستان استقرار صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید