Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا گفت: شورای رقابت برای اینکه خودرو به متقاضی واقعی با قیمت عادلانه و تعادلی برسد، شروط بسیاری نیز تعیین کرده تا مشخص شود چه کسانی می‌توانند از خودرو با قیمت تعادلی استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا شب گذشته برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه بازار خودرو را بررسی کرد. در این برنامه که شیوا رئیس شورای رقابت و همچین صادقی نیارکی معاونت امور صنایع وزارت صمت و برخی کارشناسان خودرو و مسئولان سازمان تعزیرات نیز حضور داشتند ابعاد جهش قیمتی ایجاد شده در بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای رقابت: قیمت‌های خودرو عادلانه تعیین شد

شیوا رئیس شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت گفت: وظیفه شورای رقابت تنظیم دستورالعمل قیمت است که این موضوع در بازار خودرو از اردیبهشت سال جاری به شورای رقابت واگذار شد. در طول 14 ماه قبل آن هیچ افزایش قیمتی در تولیدات سایپا و ایران خودرو ایجاد نشده بود. قیمت‌هایی که هم ما تاکنون اعلام کردیم برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عادلانه است.

وی ادامه داد: شورای رقابت برای اینکه خودرو به متقاضی واقعی با قیمت عادلانه و تعادلی برسد، شروط بسیاری نیز تعیین کرده تا مشخص شود چه کسانی می‌توانند از خودرو با قیمت تعادلی استفاده نمایند.

شیوا تاکید کرد: شورای رقابت همچنین برای خودروسازان ظرفیت عرضه نیز تعیین کرده و قرار است ایران خودرو در سال جاری 700 هزار خودرو و سایپا 500 هزار دستگاه خودرو تولید کنند تا عرضه در بازار بهبود پیدا کند.

رئیس شورای رقابت همچنین درباره سود تعیین شده برای خودروسازان گفت: برای هر خودروساز در قیمت‌های تعیین شده 10 درصد سود نیز در نظر گرفته شده که این پیشنهاد آن‌ها 17 درصد بود و هنوز هم پارامتر کیفیت را در قیمت‌گذاری دخیل نکرده‌ایم زیرا شرایط کشور ویژه است.

شجاعی: در قیمت‌گذاری خودرو وحدت رویه وجود ندارد

مرتضی شجاعی کارشناس خودرو نیز در این برنامه گفت: از ابتدای امسال شورای رقابت به عنوان مسئول قیمت‌گذاری خودرو تعیین شده که بر همین اساس فرمولی را برای قیمت‌گذاری تعیین کرده این فرمول شامل هزینه‌های تمام شده هر خودروساز به اضافه مقدار سود متعارف است و قرار هم بوده که قیمت بازار 10 درصد بیشتر از این تعیین شود اما عملا همانطور که می‌بینید در بازار چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وحدت رویه‌ای در قیمت‌گذاری شورای رقابت دیده نمی‌شود و این اتفاق نیفتاده است.  خودرو کوییک و پژو پارس از دو گروه سایپا و ایران خودرو قیمت نزدیک به هم تعیین شده اما در بازار فاصله قیمتی خیلی بیشتری دارند. خودرویی مانند آریسان به یکباره بیش از 130 درصد افزایش قیمت از سوی شورای رقابت خورده است.

معاون وزیر صمت: تولید خودرو 25 درصد افزایش یافته است

صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت درباره وضعیت تولیدات شرکت‌های خودروسازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان تولیدات نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است. 399 هزار دستگاه تاکنون خودرو تولید شده و خودرو ناقص هم نسبت به گذشته 25 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مقطعی که خودروسازان برای آن‌ها قیمتی تعیین نشده بود دچار زیان شدند اما پس از افزایش قیمت‌ها هنوز مشخص نشده که آن‌ها وارد سوددهی شده‌اند یا خیر.

معاون وزیر صمت افزود: چون ورودی نهاده‌های خودروسازان سیال است لذا قیمت‌های تمام شده آن‌ها متفاوت می‌شود. در این صورت اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و تلاطم قیمت‌ها از بین برود چه بسا ممکن است قیمت‌های تعیین شده کاهش پیدا کنند.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای رقابت ایران خودرو سایپا قیمت خودرو بازار خودرو رئیس شورای رقابت قیمت گذاری خودرو قیمت گذاری تعیین کرده تعیین شده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 847530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند