Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم، باید منتظر پیک‌های بعدی کرونا باشیم؛ تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشده باید موارد بهداشتی به‌طور جدی رعایت شود.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیک دوم کرونا در گلستان از نیمه دوم خردادماه شروع شد، اظهار کرد: بعد از ماه رمضان که مجالس عروسی شروع شد، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در اواسط تیرماه تعداد بیماران بستری در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود، افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری نسبت به زمان اوج بیماری در پیک دوم، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر متوسط روزانه بستری جدید در استان ۴۵ بیمار و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۸۰ نفر است.

عارف‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر کرونا درمان قطعی ندارد، گفت: واکسن‌هایی که تاکنون تولید شده در حد آزمایش بوده و هنوز در سطح جامعه مورد استفاده قرار نگرفته است. ویروس کرونا به‌راحتی منتقل می‌شود و باید قواعد بهداشتی را رعایت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد، تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، باید واکسن آنفلوانزا بزنند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: نظارت در مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش است و در کنار آن بهداشت به‌ عنوان بازوی آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود. به معلمین آموزش‌های بهداشتی داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی گلستان آنفلوانزا گلستان علوم پزشکی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب این استان، گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده، باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی اخیر، منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

کد خبر 6095708

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد