Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@06:20:58 GMT

رونمایی از طرح ملی شهر فعال کشور" شفا"

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۷۹۹

رونمایی از طرح ملی شهر فعال کشور' شفا'

طرح ملی شهر فعال کشور" شفا" با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مسعودسلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مدیران ورزشی کشور و شهرداران کلانشهر‌ها رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران؛ پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه " طرح شفا " موضوع مهمی است و مهم‌تر اینکه این طرح با نگاه ایجاد مشارکت برای تحقق آن دنبال می‌شود، گفت: با همکاری شهرداری‌ها هر اقدام مشابهی می‌تواند محقق شود و بدون همکاری شهرداری‌ها، این طرح به نتیجه کامل نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در ادامه با بیان اینکه زندگی شهرنشینی عارضه‌هایی دارد، گفت: از یک سو بر ترافیک و آلودگی که در کلانشهر‌ها تجربه می‌کنیم و تبعات سنگینی دارد و از سوی دیگر، فقدان تحرک که منجر به افزایش وزن، دیابت، فشار خون و ... می‌شود، همگی در نتیجه تحرک نداشتن شهروندان و نبود توسعه همه جانبه در شهر‌ها در دهه‌های گذشته است.    
او افزود: در تهران وضعیت حادتر از سایر استان‌ها است و باید دید برای جلوگیری از آن چه کاری باید کرد. زمانی که شاهد هستیم شیوه مدیریتی منجر به افزایش آمار‌ها شده، عقل حکم می‌کند که به عقب برگردیم و در برنامه‌ها تجدید نظر کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: کاری که در تهران و در برخی از شهر‌ها در حال انجام است، توسعه مسیر دوچرخه‌سواری، پیاده راه‌ها وجاده‌های سلامت است که ارزان‌ترین شیوه است؛ این یک علامت برای تغییر مسیر است. می‌خواهیم سرنوشت زندگی شهروندان را تغییر دهیم. همه می‌توانیم وارد این تبدیل جریان شویم. امیدوارم در یکی از این سه‌شنبه‌ها وزیر ورزش وجوانان ورئیس کمیته ملی المپیک را سوار بر دوچرخه ببینم.

وی با بیان اینکه باید ورزش همگانی را تبدیل به یک جریان اجتماعی کنیم، چرا که وقتی شهروندانی بانشاطی داشته باشیم، به بسیاری از درمان‌ها نیاز نداریم و «شفا» در دستان خودمان است؛ بنابراین امیدوارم این طرح تأثیر مستقیم بر زندگی شهروندان داشته باشد.

توسعه ورزش کشور با همکاری همه محقق می‌شود

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در آیین رونمایی از طرح ملی شهر‌های فعال نیز با تقدیر از عملکرد و حمایت شهرداری‌ها در زمینه زیر ساخت‌های ورزش در کلانشهر‌ها گفت: امروز در کشور بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی وجود دارد که در دولت تدبیر افزایش ۵۰ درصدی داشته است و تا پایان دولت به رشد ۷۰ درصدی در اماکن ورزشی خواهیم رسید. از این تعداد ۱۵هزار اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش است.

او افزود: سلامت یک جامعه در گرو تحرک بدنی است و می‌دانیم کاهش هزینه درمانی منوط به فعالیت بدنی است. باور داریم موفقیت در فرآیند حرکت عمومی کشور در گرو جامعه سالم است. یکی از موضوعات مهم تقسیم کار ملی برای توسعه ورزش است.

سلطانی‌فر بیان کرد: اگر در قالب شورای ورزش همگانی کشور، این برنامه را پیش ببریم و سایر دستگاه‌ها را نیز در این رسالت دخیل کنیم می‌توانیم ضریب بهره‌وری را در تحرک بدنی جامعه افزایش دهیم.

کمال مرادی، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران هم در این مراسم با بیان اینکه شهر‌های فعال یک منبع سرمایه‌گذاری در توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌های زیست محیطی انسانی اجتماعی و اقتصادی است گفت: تاثیر شهر‌های فعال بر جنبه‌های مختلف زندگی شهری احساس می‌شود و مهمترین مقوله در آن توجه به تمام گروه‌های سنی مختلف از هر جنس میباشد و هدف آن اشاعه ارتباطات شهر‌های دوستدار فعالیت بدنی و ورزش است که انشالله با مشارکت شهرداری‌ها کلانشهر‌ها و سایر شهرداری یا محقق می‌شود

او رونمایی از پروژه‌های شهر‌های فعال ایران را به عنوان گام مهم تحقق فعالیت بدنی برای شهروندان برشمرد و نقش شهرداری‌ها را به عنوان حامیان اصلی ورزش برای مردم مهم ارزیابی کرد.

مرادی در ادامه به شاخص‌های شهر فعال اشاره کرد و گفت: پیاده روی بازی ورزش دوچرخه و تناسب و آمادگی جسمانی به عنوان پنج شاخص مهم شهر فعال است که بر اساس حروف و استاندارد فعالیت بدنی تعریف شده است و امیدواریم بر اساس شاخص‌های موجود و به طور متوازن و متعادل با مشارگت شهرداری تهران گام‌های اساسی برداشته شود.

در حاشیه این مراسم که رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به همراه شهرداران کلانشهر‌های اصفهان، مشهد، تبریز، یزد، همدان، اراک وکرج حضور داشتند؛ احکام اعضای شورای سیاستگذاری شهر‌های فعال اعطا شد.

شهرداران یزد و همدان هم که بیشترین نقش را در توسعه ورزش داشتند به عنوان شهر‌های فعال احکام خود را از پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دریافت کردند. برچسب ها: رونمایی ، طرح ملی ، شهرهای فعال ، شهرداران ، وزیر ورزش و جوانان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی طرح ملی شهرهای فعال شهرداران وزیر ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان شهردار تهران شهر های فعال فعالیت بدنی شهرداری ها شهر فعال طرح ملی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان