Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:00:35 GMT

خیرین سلامت ۹ طرح عمرانی در کردستان اجرا کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۸۵۸

خیرین سلامت ۹ طرح عمرانی در کردستان اجرا کردند

به گزارش ایرنا،   بهرام کندایی روز سه‌شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: ۲۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت کردستان فعالیت می‌کنند.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مهمترین کمک‌های خیرین مجمع سلامت کردستان در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اقلام و تجهیزات پزشکی با اجرای پروژه و وجه نقد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با احتساب این کمک‌ها مجموع اکرام خیرین مسوولیت شناس کردستانی به بخش سلامت از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۹ طرح عمرانی از سال گذشته تاکنون توسط خیرین سلامت در استان خبر داد.

کندایی این پروژه‌ها را شامل بخش انکولوژی بیمارستان توحید با ۳۳ تخت بیمارستانی با هزینه ۲ میلیارد تومان، فوریت‌های پیش بیمارستانی کامیاران با ۳۰۰ میلیون تومان، پایگاه شهری کوپیچ علیای بانه با ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تعمیرات اساسی خانه های بهداشت دارغیاث و آغبلاغ طغامین بیجار و اهدای زمین پایگاه فوریت‌های پزشکی سروآباد به ارزش ۱۰۵ میلیون تومان، اهدای سه دستگاه ماشین دیالیز (۲ دستگاه ژاپنی و یک دستگاه ساخت داخلی) با قیمت قریب به یک میلیارد تومان، توزیع ۵۶۰  بسته غذایی جهت بیماران کم توان مالی بهبود یافته کرونا و تهیه اقلام تجهیزاتی مصرفی و نیازهای برنامه خدمات این بیماری در سطح استان به ارزش هفت میلیارد تومان حاصل عنایت خیرین سلامت بوده است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر به همت خیرین، پروژه‌های مرکز دیالیز توحید با زیربنای اولیه ۸۰۰ متر مربع در فاز اول، همراه سرای بیمارستان کوثر با ۶۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و سه اتاق عمل، مرکز جامع شهر دزج قروه در زمین اهدایی خیرین با زیربنای ۶۵۰ مترمربع همراه با ساختمان سرایداری در بیمارستان شهید بهشتی قروه در حال اجرا است.

کندایی اظهار داشت: یک هزار و ۵۵۴ نفر از خیرین، مددکار این اقدامات خداپسندانه بوده‌اند. وی از برگزاری جلسه آموزشی حوزه اجتماعی دانشگاه در خصوص بیماری ایدز، دیابت، هپاتیت، ام اس با مددجویان خبر داد و افزود: در این کلاس‌های آموزشی مشکلات بیماران در حوزه اجتماعی و روانشناسی، فرزندپروری، ازدواج و خانواده، مشکلات زنان خودسرپرست و کودکان کار مطرح شده است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان دیابت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان دیابت بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان دیابت بهداشت و سلامت میلیارد تومان خیرین سلامت مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند