Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@11:05:07 GMT

مسمومیت بیش از 70 نفر از اهالی یک روستا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۹۸۷

مسمومیت بیش از 70 نفر از اهالی یک روستا

به گزارش جماران، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص، گفت: از صبح امروز(۱۷ شهریور) حدود ۷۲ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله ثلاث‌باباجانی با علائم مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث‌باباجانی مراجعه کردند که ۶۹ نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

بالایی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در شهرستان ثلاث‌باباجانی و رصد موضوع با احتمال آلودگی آب، گفت: بلافاصله اقدامات لازم جهت قطع آب و تامین آب شرب سالم و نمونه‌گیری از آب روستا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر اوضاع روستا آرام است و موارد جدید ابتلا با علائم مسمومیت بسیار کمتر شده است.

بالایی با اشاره به دستور استاندار به دانشگاه علوم پزشکی، آبفا و هلال احمر برای بررسی این موضوع، عنوان کرد: فردا تیم‌هایی از مرکز بهداشت و آبفا برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که در صورت نیاز برای آبرسانی سیار و یا امور درمانی از مرکز استان نیرو و تجهیزات اعزام کنیم.

بالایی با بیان اینکه برای اعلام نظر دقیق در خصوص علت دقیق حادثه باید منتظر نتایج بررسی کارشناسان مربوطه بود، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه درصد جمعیت منطقه دچار مسمومیت شده‌اند، احتمال آلودگی نقطه‌ای از آلودگی منابع و مخازن آب بیشتر است.

 وی از پیگیریهای نماینده مردم اورامانات نیز تقدیر کرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا مسمومیت اهالی روستا روستای ثلاث باباجانی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۸۷ نفر با قارچ‌های وحشی خبر داد و گفت: قارچ‌های وحشی انواع مختلفی دارد، بعضی سمی و کُشنده است و بعضی دیگر سمی نیست، در این بین نکته مهم این است که از ظاهر قارچ‌ها مشخص نمی‌شود که که سمی است یا خیر؟ بنابراین افراد باید از مصرف آن خودداری کنند.

حسن نوری ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه قارچ‌های وحشی صنعتی تولید نمی‌شود، اظهار کرد: قارچ‌های وحشی انواع مختلفی دارد، بعضی سمی و کُشنده است و بعضی دیگر سمی نیست، در این بین نکته مهم این است که از ظاهر قارچ‌ها مشخص نمی‌شود که که سمی است یا خیر؟ بنابراین افراد باید از مصرف قارچ‌هایی که در طبیعت روییده خودداری کنند.

وی با اشاره به آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی افزود: تاکنون ۸۷ نفر مسمومیت شدید داشتند، بنابراین مهم است که افراد مراقبت کنند و در طبیعت از قارچ‌های وحشی به عنوان خوراکی استفاده نکنند، همچنین سم قارچ‌های وحشی با گرم‌کردن، پختن و کباب کردن از بین نمی‌رود و لازم است بدانیم که علائم مسمومیت در افراد نیز متفاوت است.

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور گفت: مصرف بدترین نوع قارچ وحشی باعث بروز علائمی از جمله اسهال و استفراغ می‌شود، در مواردی که مصرف قارچ‌های وحشی سبب بروز علائم گوارشی می‌شود، ممکن است علائم در ساعات ابتدایی پس از مصرف بروز کند که در این حالت بیماری خفیف است و سم از دستگاه گوارش وارد بدن نمی‌شود، اما مواردی که افراد پنج ساعت پس از مصرف دچار علائم گوارشی می‌شوند، به احتمال زیاد سم خطرناکی به نام آماتوکسین وارد بدن شده است و باعث آسیب شدید به کبد می‌شود و افراد جان خود را از دست می‌دهند.

نوری ساری خاطرنشان کرد: اگر افراد قارچ را در طبیعت به اشتباه مصرف کردند، در نیم ساعت اول بهترین اقدام این است که استفراغ کنند تا قارچ‌ها از بدن خارج شود و اگر علائم دیگری داشتند، باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه قارچ جادویی بسیار خطرناک است و باعث تشنج و تغییر شخصیت می‌شود، تصریح کرد: این قارچ‌ها باعث توهم و هذیان می‌شود، سقوط از ارتفاع و صدمه به دیگران از تبعات مصرف قارچ جادویی است، مهم است که افراد پس از مصرف به مراکز درمانی مراجعه کنند تا هر چه سریع‌تر اقدامات درمانی لازم برای فرد انجام شود.

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: افراد اگر پس از مصرف قارچ آمانیتا که حاوی سم آماتوکسین است، فوری درمان شوند، مسمومیت کبدی کاهش می‌یابد، اما به طور کامل از بین نمی‌رود، البته اگر درمان به خوبی و به موقع انجام شود، عوارض کمتری بیمار را درگیر خواهد کرد.

نوری ساری گفت: بعضی قارچ‌های توهم‌زا، سمیت کبدی و گوارشی نیز دارد و با علائم گوارشی همراه است و کبد را نیز درگیر می‌کند، در بعضی انواع قارچ‌ها، پس از مصرف قارچ‌ها افراد تعریق، آبریزش بینی و افزایش خلط را تجربه می‌کنند، این علائم بیشتر با مصرف قارچ موسکارینی در افراد بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت مصرف قارچ موسکارینی اگر به موقع به مراکز درمانی مراجعه شود، درمان موفقیت‌آمیز است و نمونه دیگری از قارچ‌ها علائمی از جمله برافروختگی، افزایش ضربان قلب، تب بالا و هایپرترمی و علائم گرمازدگی شدید را سبب می‌شود، البته گستره قارچ‌های وحشی بسیار متنوع است و توصیه می‌شود که افراد به هیچ وجه از قارچ‌های وحشی استفاده نکنند.

کد خبر 751603

دیگر خبرها

  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • ماشین بنز لهجه کنی‌ها را تغییر داد! |ماجرای کدخدای پونک و ماشین‌هایش
  • بازماندگان امام‌زاده ابراهیم چه می‌گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • بازماندگان امامزاده ابراهیم چی می گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نداشت؛ روایت بازماندگان روستای سوخته
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • امامزاده ابراهیم، هفت روز پس از آتش‌سوزی مهیب
  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم