Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@08:10:35 GMT

پاس‌گل به سعید حجاریان از بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۸۱۱۹

پاس‌گل به سعید حجاریان از بهارستان

به گزارش آخرین نیوز، محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه «فرهیختگان» در سرمقاله روزنامه نوشت: معمولا وقتی قافیه سیاست بر اصلاح‌طلب‌ها تنگ می‌شود، ایده‌هایی دارند برای زدن زیر میز و شانه‌خالی کردن از مسئولیت دولت روحانی چه راه‌حلی بهتر از اینکه بگویند به ما اجازه نمی‌دهند به قدرت وارد شویم و... .

چند روز قبل عباس عبدی در مطلبی کنایه‌وار که برخی آن را جدی گرفتند نوشت اصلا این‌طور نمی‌شود، بهتر است نخست‌وزیری احیا شود تا هرموقع لازم بود تغییر کند، این یعنی جمهوری اسلامی تحمل پذیرش رای مردم را ندارد، سعید حجاریان هم در تکمیل این کنایه نوشت نه، بهتر است یک کاندیدا را شورای نگهبان تایید کند و مردم هم به همان رای بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من اگر جای شورای نگهبان بودم با همان سیاق کنایی پیشنهاد دوم را قبول می‌کردم و انتخاب آن فرد را هم به آقای حجاریان می‌سپردم فقط مشروط به اینکه جناب حجاریان اول این گزینه را به شورای شهر صددرصد اصلاح‌طلب که فارغ از هر نوع نظارت استصوابی سه‌سال است کلیددار تهران شده معرفی کند، آنها هم او را به‌جای جناب حناچی که ناکارآمدی‌اش حتی فریاد محسن هاشمی را هم درآورده و تنها مزیتش نسبت به شهرداران قبلی این شورا این است که تفنگش 5گلوله ندارد، به‌عنوان شهردار انتخاب کنند، بعد یک‌سال صبر کنیم ببینیم گزینه جناب حجاریان می‌تواند یک‌متر مترو در تهران بکشد یا یک وجب بزرگراه بسازد یا... آن‌وقت همه به او رای بدهیم... یا اصلا آن گزینه را با توافق جناب روحانی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور آن‌هم با اختیار تام منصوب کنیم ببینیم می‌تواند جلوی نجومی‌تر شدن قیمت دلار و طلا و لوازم خانگی را بگیرد؟ می‌تواند کاری کند قیمت مسکن ماهیانه 20درصد افزایش پیدا نکند؟ می‌تواند مشکل آب 700 روستای خوزستان را حل کند؟ می‌تواند مشکل گاز سیستان‌وبلوچستان را مرتفع کند؟ می‌تواند برای برخی زلزله‌زده‌های کرمانشاه که هنوز کانکس‌نشینند سرپناه درست کند؟ می‌تواند مشکل کولبران را حل کند؟ می‌تواند درمورد بازگشایی مدارس در شرایط کرونا تصمیمی بگیرد که دو روز روی آن بایستد؟ من اگر بین هم قطاران جناب حجاریان چنین فردی پیدا می‌کردم خیلی جدی به پیشنهادش فکر می‌کردم حتی از او نمی‌پرسیدم اگر چنین مدیری را میان رفقای اصلاح‌طلبت می‌شناسی چرا در این 7 سال از معرفی آن به دولت دریغ کرده‌ای.

مخلص کلام اینکه این حرف‌ها خیلی جدی نیست، آنها درپس صحنه دارند برای انتخابات 1400 آماده می‌شوند، با همین نظارت استصوابی و با همین شورای نگهبان و با همین شرایط و حرف‌هایی از این جنس بیشتر برای دیو و دلبرسازی در موضوع آزادی‌های سیاسی است.

شاید مخاطب بگوید بعد از تجربه روحانی دیگر این فرمول جواب نمی‌دهد، مردم سابقه انتخابات‌های 92 و 96 را در ذهن دارند و این‌بار دیگر نمی‌شود. بله در شرایط عادی این حدس درست است اما شرایط سال‌هاست غیرعادی است.

شرایط عادی یعنی زمانی که همه بازیگران سیاسی تلاش کنند عاقلانه رفتار کنند و چندبار از یک سوراخ گزیده نشوند اما شواهد نشان می‌دهد شرایط همچنان غیرعادی است.

یعنی دقیقا همان لحظه‌ای که با خودتان فکر می‌کنید که مگر ممکن است کسی حرف کنایه‌وار عباس عبدی را جدی بگیرد، ناگهان اظهارات نایب‌رئیس مجلس درباره لزوم احیای نخست‌وزیری منتشر می‌شود. یا دقیقا وقتی که همه تلاش اصلاح‌طلبان رادیکال این است که بگویند در نبرد نابرابری هستند و شورای نگهبان تعیین‌تکلیف‌کننده همه‌چیز است در مجلس از طرحی رونمایی می‌شود که ترجمه بخش مهمی از آن در افکارعمومی بازتر شدن دست شورای نگهبان در استصواب است. یا دقیقا زمانی که مردم به‌خاطر شرایط سخت کرونایی بیش از هر زمان دیگری وابسته به فضای مجازی و اینترنت شده‌اند جزئیات طرحی پیشنهادی مطرح می‌شود که خلاصه‌اش ایجاد محدودیت‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی است، آن‌هم توسط نمایندگانی که همین حالا فعالیت‌شان در توئیتر فیلترشده بیشتر از صحن بهارستان است.

یا نماینده‌ای پا را از این هم فراتر می‌گذارد و مخاطبان ساعت‌های مختلف اینترنت را نیت‌خوانی می‌کند.

اصلاح‌طلب‌ها مدتی است به شکل غیردقیق و ناعادلانه از فضای سیاسی کشور گلایه دارند اما اگر انصاف داشتند یک‌بار هم می‌گفتند که هیچ گروه سیاسی در دنیا چنین رقیبی ندارد، رقیبی که استعداد آن را دارد که بارها با یک فن تکراری روی پل برود و ضربه شود. آقایان اصلاح‌طلب، هیچ جریان سیاسی‌ای در دنیا اینقدر خوش‌شانس نیست.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: شورای نگهبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

دیگر خبرها

  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده