Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محسنیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از حدود سه هفته وقفه در پرواز های شرکت هواپیمایی ماهان به یاسوج که به علت محدودیت ناوگان صورت گرفت ،مشکلات موجود رفع شده و از روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه شرکت ماهان برابر روال هفتگی گذشته پرواز های خود به یاسوج را از سر خواهد گرفت.

شرکت هواپیمایی ماهان در۲ سال گذشته با استفاده از هواپیمای RJ نسبت به برقراری پرواز در روزهای شنبه و چهارشنبه به شهر یاسوج اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هواپیمایی ماهان در سه هفته گذشته به دلیل کمبود ناوگان و تعمیرات ،پرواز های خود را بطور موقت به فرودگاه یاسوج لغو کرده بود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده  و به دنبال انجام چند پرواز آزمایشی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با ناوگان ATR۷۲ و ایر باس ۳۱۹ به یاسوج پیگیری و تلاش برای انجام پرواز ها از سوی مسیولان استان در حال انجام است. 

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: شرکت هما هنوز به جمع بندی های فنی و بازرگانی نرسیده و پاسخی به فرودگاه یاسوج  نداده است.

محسنیان تاکید کرد که فرودگاه یاسوج همه زیرساخت ها و امکانات مناسب عملیاتی برای پذیرش پرواز ها تا هواپیمای رده بدنه متوسط را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: این فرودگاه از پیشنهادات همه شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز ها به این فرودگاه استقبال می نماید.

هفته گذشته نیز طرح های توسعه و بهسازی ،روشنایی باند،تکمیل ساختمان ها و ارتقای زسرساخت های فرودگاه یاسوج به ارزش کلی ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان استانی  افتتاح شد.

۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.

با پیگیری مدیران فرودگاه پس از ۷۷ روز از سانحه ،پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.

شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلیل آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت . طول باند آن ۲۶۰۰ متر وpcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه ،کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

هم اینک با پرواز هواپیمای ماهان، ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج ۷ و ۴۰ دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت ۹ و۴۰ دقیقه از یاسوج به تهران است.

ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب ۱۲و ۱۰ دقیقه و ۱۴و ۱۰ دقیقه است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه ایران کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ماهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه ایران کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ماهان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه ایران کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ماهان استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت هواپیمایی ماهان فرودگاه یاسوج پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش مشرق، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران