Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، محمد دره وزمی در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار کرد: در کردستان باید جهش تولید را با زبان خودمان معنا و بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی صنفی در استان وجود دارند که باید اقداماتی صورت گیرد تا اینها را سرپا نگه داریم و رونق و جهش تولید در این واحدها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

دره وزمی یادآور شد: در کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می‌شود که به نسبت افزایش اینها باز کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: حوزه معدن را یکی از ظرفیت‌های استان شناخته‌ایم که ما در کردستان برای فرآوری معادن مسیری مشخص کرده‌ایم که از خام‌فروشی جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گونه‌های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

دره وزمی اظهار کرد: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال ۵۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به حساب مالیاتی واریز و بین شهرداری‌ها تقسیم شده است، سهم دولتی نیز به حساب خزانه واریز شده است و این یعنی حداکثر استفاده از ظرفیت معادن کردستان است.

وی افزود: عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان شروع شده و اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، عملیات اجرایی گندله و آهن اسفنجی و ورق نیز شروع شده که در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه به اعتقاد من هر عمل و رفتاری که موجب تقویت سفره و معیشت مردم شود امر معروف است، ادامه داد: بانه در گذشته تنها واردکننده بود اما در دو سال گذشته به قطب اقتصادی تبدیل شده است که قطب تولید لامپ‌های کم مصرف است و هم اکنون تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی است.

دره‌وزمی یادآور شد: هر کس مسئولیتی برعهده دارد اکنون می‌تواند در لحظه مانعی سر راه تولید بردارد و تسهیل‌گری کند کار معروف انجام داده و اگر توانست و نکرد، زشت‌ترین کار انجام داده است.

کد خبر 5018369

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان تولید طلا امر به معروف و نهي از منكر محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس عاشورا آمار کرونا بوشهر ماه محرم مجلس شورای اسلامی کرمانشاه گرگان شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی معدن و تجارت کردستان سازمان صنعت دره وزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است