Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن از جمله تأمین مصالح ارزان، تأمین اراضی رایگان و افزایش میزان تسهیلات ساخت توجه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آثار مثبت طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: قطعا تصویب و اجرای این طرح موجب شکوفایی در عرصه تولید مسکن خواهد شد، همچنین اجرای این طرح می تواند به میزان قابل توجهی نظام عرضه و تقاضا را تعدیل کرده و قیمت مسکن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور به حدود 3 تا 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها کشور به حدود 3 تا 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد، زیرا سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید باید ساخته شود، اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال های اخیر سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته شد که این مسئله موجب افزایش تقاضا در بازار مسکن شد.

تأمین اراضی برای تولید انبوه مسکن در طرح جهش تولید

وی گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن توجه کرده است، یکی از مسائل مهم در تولید انبوه، بحث تأمین اراضی بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، دستگاه های اجرایی و دولتی بخشی از اراضی را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده اند.

واگذاری اراضی 250 هزار هکتاری به وزارت راه برای تولید مسکن

رضایی کوچی افزود: از طرف دیگر با توافق میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که تمامی اراضی حریم شهرها معادل ۲۵۰ هزار هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

افزایش 25 درصدی سرجمع کل تسهیلات ارائه شده بانک ها به حوزه مسکن در طرح مجلس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یکی دیگر از محورهای اثرگذار در توسعه انبوه سازی مسکن در کشور، موضوع ارائه تسهیلات ساخت به سازندگان بود، در سال های گذشته سرجمع کل تسهیلات ارائه شده بانک ها به حوزه مسکن حدود 7 درصد بود که خوشبختانه در طرح مجلس مقرر شد که بانک ها در مجموع حدود 25 درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند، در این طرح جرایم و مجازات هایی نیز برای بانک ها در صورت تمرد از اجرای قانون در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: تأمین مصالح ساختمانی از دیگر مولفه های اساسی در تولید انبوه مسکن است، در شرایط فعلی قیمت مصالح به دلیل عرضه این محصولات در بازار بورس افزایش چشمگیری یافته و قیمت های فعلی سازندگان توان تولید مسکن را نخواهند داشت، از این رو در طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی پیش از عرضه مصالح به بازار بورس، محصولات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا قیمت تمام شده مسکن کاهش چشمگیری یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تولید انبوه مسکن وزارت راه و شهرسازی تولید انبوه مسکن مسکن در کشور تولید مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟

عضو اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده می‌گوید: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

به گزارش خبرآنلاین، رکود در بازار مسکن همچنان حکمفرماست‌ و شرایط به‌گونه‌ای که حتی مشاوران املاک می‌گویند تا حدی خرید و فروش ملک متوقف شده است.

این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده، ولی با این حال به دلیل نبود مشتری، قیمت‌ها هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن، عمق رکود در بازار را به خوبی نشان می‌دهد؛ به طوری که اغلب مراجعات منتهی به معامله نمی‌شود.

اغلب کارشناسان مسکن پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اینکه حرکت مثبت و سیاست حساب‌شده‌ای تاکنون در این حوزه انجام نگرفته، در ماه‌های آینده نیز تغییری در روند معاملات ایجاد نخواهد شد. این در حالی‌ است که چشم‌انداز افزایشی بازار مسکن، بیانگر در راه بودن رکودی تورمی است.

آرش شادفر، رییس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش در بازار می‌گوید: با توجه به این‌که قدرت خرید مردم متناسب با افزایش هزینه‌ها و قیمت مسکن بالا نرفته، به نظر می‌رسد امسال رونق چندانی را در بازار شاهد نباشیم و رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم باشد.

در این میان، مهدی کرباسیان، عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رکود بازار مسکن، عنوان می‌کند: یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

وی همچنین نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر می‌داند و می‌گوید: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو هم متذکر می‌شود: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است