Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان طاهره باقر نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صندوق‌های خرد روستایی دامغان دارای ۱۱۲ گروه است که از بدو تأسیس تاکنون به ۲۶۸ نفر از اعضا این صندوق تسهیلات کم‌بهره پرداخت کرد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه کنونی صندوق‌های خرد روستایی شهرستان دامغان که زیرمجموعه پروژه تعمیم ترسیب کربن قرار دارند رقمی معادل دو میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۳۰۵ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ فقره تسهیلات پرداختی اعضا با پرداخت اقساط تسویه شده است افزود: تسهیلات پرداخت‌شده به اعضا صندوق خرد روستایی دامغان رقمی معادل ۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۲۰ هزار ریال است.
باقر نژاد تصریح کرد: هدف پروژه تعمیم ترسیب کربن در سطح منطقه‌ای و روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته، بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه، توانمندسازی گروه‌های توسعه و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب مهارت‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره داشت و افزود: دوره‌های آموزشی مهارتی خیاطی در روستاهای شیمی و رشم، بهداشت پوست و مو و تراش سنگ‌های زینتی در روستای حسینان و کیف دوزی مقدماتی و پیشرفته در روستای معلمان همگی در جنوب شهرستان دامغان با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران برگزار شد.
مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن دامغان گفت: بیش از ۳۵ دوره آموزشی با همکاری سایر ارگان‌ها باهدف اصلاح روش‌های دامداری و انتخاب دام‌های پربازده، زنبورداری، قالی‌بافی و … در سطح روستاهای هدف اجرای پروژه‌های تعمیم ترسیب کربن دامغان برگزار شد. پروژه تعمیم ترسیب کربن در دامغان از سال ۱۳۹۲ با پیشنهاد دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان ملل متحد آغاز شد.

46

کد خبر 1430123

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان خرد روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند