Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات بسیج جامعه پزشکی در ایام محرم در راستای برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با گسترش ویروس کرونا گفت: در طول ده شب عزاداری‌های ماه محرم بسیج جامعه پزشکی با کمک نیروهای خود در بخش‌های مختلف و در راستای تحقق پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اقدام و به عزاداران خدمت رسانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توزیع ماسک رایگان میان عزاداران در ورودی هیئت‌ها یکی از مهمترین اقدامات ما بوده که به طور میانگین در هر استان ۲ الی ۳ هزار ماسک و در کلانشهرها ۵ تا ۶ هزار ماسک توزیع شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های بهداشتی، تذکر در راستای نکات رعایت نکات لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشتی برای عزاداران از دیگر اقدامات ما بوده است.

محمد صادقی با اشاره بر حضور اعضای این نهاد در هیئت‌ها به منظور سنجش عزاداران تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا، بسیج ایستگاه‌های بهداشتی خود را در نزدیکی اغلب هیئت‌های کشور برپا کرده بود و نیروهای ما نیز در این ایستگاه‌ها به ارائه خدمات می‌پرداختند. تب سنجی عزاداران و غربالگری این افراد به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از اقداماتی بود که توسط بسیج انجام شده است.

وی ادامه داد: به علاوه اعزام پزشک و پرستار به هیئت‌ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حضور پزشکان در هیئت‌ها برای رسیدگی به موارد اضطراری از دیگر خدمات ما بوده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره بر نظارت بر توزیع غذاهای نذری نیز عنوان کرد: نیروهای بسیج جامعه پزشکی با حضور در مراسم‌ها یا آشپزخانه‌های بزرگ، علاوه بر نظارت بر رعایت مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی، بر نحوه پخت، بسته بندی و توزیع غذاهای نذری در هیئت‌هایی که اقدام به توزیع غذا می‌کردند نیز نظارت داشتند.

محمد صادقی در خصوص طرح کمک مومنانه نیز خاطرنشان کرد: مرحله دوم کمک‌های مومنانه توسط بسیج جامعه پزشکی همزمان با ایام محرم انجام شد و در سراسر کشور به ویژه در نقاط محروم، کم‌برخوردار و حاشیه نشین اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردیم. به طوری که در برخی استان‌ها هر شب دو هزار بسته و در برخی استان‌ها به صورت یک شب در میان ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شد و در حال حاضر نیز طرح کمک مومنانه توسط بسیج همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5017830

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی شاهین محمد صادقی محرم 99 ویروس کرونا مراسم عزاداری ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان غذا و دارو انسولین کووید 19 تغذیه اهدای خون سعید نمکی بازگشایی مدارس دیابت آزمایشگاه بسیج جامعه پزشکی پروتکل ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری