Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:34:45 GMT

ثبت بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۹۱۰۲

ثبت بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه شهرداری تهران

شهرداری تهران با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، طی انجام یک پروژه مطالعاتی، ۴۱۸ نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری را شناسایی و در سامانه «باهم» بارگذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فاوا، در شهریور ماه ۱۳۹۸ از طریق یک پروژه مطالعاتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری انجام شد و پس از آن سازمان فاوای شهرداری تهران و مرکز تهران هوشمند به عنوان متولیان هدایت و راهبری برنامه «تهران هوشمند»، اقداماتی در جهت ساماندهی و عملیاتی کردن رفع این نیازها انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هدف پاسخگویی به نیازهای شناسایی شده تا کنون نزدیک به ۳۰۰ تفاهم‌نامه در موضوعات مختلف شهری و فناوری مابین شرکت‌های مختلف نوآور و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران منعقد شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

این نیازهای فناورانه و نوآورانه در قسمت مسائل فناورانه در سامانه «باهم» به نشانی baham.tehran.ir  بارگذاری شده است. تمامی این موارد با جزئیات معرفی شده و قابلیت اشتراک گذاری دارد. همچنین در جهت هوشمند ساختن فرآیند عرضه و تقاضا، فرمی با عنوان «پاسخ به نیاز» روی هر موضوع قرار گرفته است.

سامانه نوآوری و مشارکت شهروندی «باهم» با هدف ریشه‌یابی مشکلات توسط افراد خبره و دستیابی به راه‌حل‌های نوآورانه از طریق داده‌کاوی و تحلیل بهتر مسائل راه‌اندازی شده است. در این سامانه که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد، سعی بر ایجاد فضای بحث و تبادل نظر در خصوص پیشنهادات یا مشکلات مطرح شده، امکان طرح ایده، راه‌حل و پیشنهاد بوده است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: باهم فاوا شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ۴۰ روزه روشمند معنوی مبتنی بر قرآن کریم با عنوان طرح «حیات طیبه» به همت سامانه خدمات دینی در بستر فضای مجازی ویژه همه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود.

این طرح ۴۰ روزه روشمند معنوی شامل برنامه‌‎های روزانه قرائت یک صفحه از قرآن کریم، بیان نکات تفسیری از آیات و تدبر در آنها، بیان احکام شرعی مبتلا به، قرائت روزانه ادعیه منتخب، مطالعه یک کتاب معرفتی به همراه مشاور اختصاصی در زمینه مسائل اعتقادی و شرعی است.

از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه دستورالعمل‌های اخلاقی و تربیتی، مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، ارائه برنامه‌های شخصی در صورت نیاز و هدیه ثواب اعمال هر روز اعضای کانال به اموات یکی از اعضاست.

در طول اجرای این برنامه‌ها یک مشاور متخصص به عنوان پشتیبان برای پاسخ به انواع سؤالات دینی مانند احکام، اعتقادات و ... در کنار اعضای این طرح خواهد بود. از مزیت‌های این برنامه نظرسنجی برای انتخاب موضوع محتوای احادیث، عنوان کتاب معرفتی و مدت زمان مورد نظر روزانه برای پیگیری برنامه است.

این برنامه به صورت رایگان و به عنوان یکی از خدمات سامانه خدمات دینی به مخاطبان خود، برای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارائه می‌شود. سامانه خدمات دینی را جمعی از طلاب حوزوی برای اقامه احکام شرعی و رفع نیاز‌های کاربران به خدمات دینی راه‌اندازی کرده اند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی wojohat.com/hayate-tayyebah اقدام کنند. شروع برنامه‌های این طرح از ۱۰ اردیبهشت اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات