Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@08:27:33 GMT

انتقاد وزیر خارجه چین از زورگویی‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۹۱۱۹

انتقاد وزیر خارجه چین از زورگویی‌های آمریکا

وزیر خارجه چین با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا و برخی کشورها در عرصه جهانی، گفت آنها با فشار آوردن به شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر کشورها در حال زورگویی بین‌المللی هستند.

به گزارش مشرق، دولت چین بامداد امروز (سه‌شنبه) از طرح خود برای ایجاد مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی در حوزه امنیت داده و اطلاعات، با هدف ارتقای چندجانبه‌گرایی رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در آیین رونمایی از این طرح گفت برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا در حال زورگویی به دیگر کشورها و گرفتار کردن کمپانی‌های نرم‌افزاری هستند.

بیشتر بخوانید: ترامپ: بایدن رئیس‌جمهور شود اعتیاد و خودکشی افزایش می‌یابد

وانگ در این باره توضیح داد: «قوانین جهانی امنیت داده، که نشانگر آرزوی تمام کشورها و منافع همه طرف‌هاست، باید بر مبنای مشارکت جهانی همه حاصل شود».

بر این اساس، وی اظهار داشت: «برخی کشورهای خاص با ستیزه‌جویی به دنبال یکجانبه‌گرایی بوده و دیگر کشورها را به بهانه شفافیت، ناپاک نشان می‌دهند و به بهانه امنیت، کارزار جهانی برای گرفتار کردن کمپانی‌های پیش‌رو در دیگر کشورها آغاز می‌کنند. این قلدری و زورگویی عریان است که باید با آن مخالفت شود».

پیش از این، «هوآ چون‌یینگ» وزارت خارجه چین پیشتر نیز با بیان اینکه آمریکا از مفهوم امنیت ملی برای فشار آوردن به شرکت‌های چینی سوءاستفاده می‌کند، گفت واشنگتن از چنین رفتارهایی به هیچ چیزی نمی‌رسد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین چین آمریکا وانگ یی وزیر خارجه چین واشنگتن ایالات متحده آمریکا دولت چین دیگر کشورها خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا