Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:57:15 GMT

ریسک سکته قلبی در دیابتی ها ۲ تا ۴ برابر افراد عادی است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۹۲۵۳

ریسک سکته قلبی در دیابتی ها ۲ تا ۴ برابر افراد عادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهاجری طهرانی، درباره ارتباط دیابت و مشکلات قلبی و عروقی، گفت: درمان دیابت در چند سال اخیر در جهان با تغییراتی همراه بوده است به طوری که قبلاً فقط به موضوع کنترل قند در بیماری دیابت توجه می‌شد، ولی امروزه کاهش ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی نیز مدنظر است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم، در حاشیه رویداد اینکرتین سامیت (INCRETIN SUMMIT) که با حضور نزدیک به هزار نفر از اساتید و متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی به‌ صورت مجازی برگزار شد، افزود: کنترل چربی، فشار خون و موضوع مصرف آسپرین در بیماران دیابتی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موضوع در حال حاضر باید از داروهایی برای بیماران استفاده شود که علاوه بر کنترل قند خون، ریسک ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر دو داروی جدید برای درمان بیماران دیابتی در نظر گرفته شده که یکی خوراکی و دیگری به صورت تزریقی است و این داروها در کاهش احتمال مشکلات قلبی و عروقی این بیماران موثر است.

وی افزود: نوع تزریقی لیراگلوتاید ۱.۸ نام دارد و از جمله داروهایی است که نه فقط قند خون را کاهش می‌دهند بلکه کاهش چربی، کاهش فشارخون، کاهش دفع آلبومین ادراری و کاهش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی را در بیمار مبتلا به دیابت سبب می‌شوند. داروی دوم، داروی خوراکی امپاگلیفلوزین نام دارد که دفع قند از طریق ادرار را سبب می‌شود، همچنین کاهش ریسک مشکلات قلبی و عروقی را به همراه دارد و از نارسایی کلیه در بیماران مبتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم، خاطرنشان کرد: ریسک سکته ‌های قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت، دو تا چهار برابر بیشتر از افراد عادی است بنابراین توجه به این مسئله در بیماران دیابتی نباید مورد غفلت قرار گیرد. خوشبختانه نمونه داخلی و خارجی هر دو نوع داروی جدید درمان دیابت و موثر در کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور موجود است.

کد خبر 5018493

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی دیابت انسولین ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان غذا و دارو انسولین کووید 19 تغذیه اهدای خون سعید نمکی بازگشایی مدارس آزمایشگاه دیابت مشکلات قلبی و عروقی بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم