Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@16:30:30 GMT

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی «آی تک»

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۹۵۸۵

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی «آی تک»

تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی امضاء شد تا نیازهای فناورانه این حوزه در این مرکز توسط دانش بنیان‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور «ایران ساخت» شود.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با امضای این تفاهم نامه مسیر ایجاد و راه اندازی مرکز بین‌المللی تجارت و نوآوری کشاورزی «آی تک» هموار شد تا تولید در بخش کشاورزی با محصولات «ایران ساخت» رونق گیرد.

افزایش بهره وری در نظام کشاورزی ایران هدف از امضای این تفاهم‌نامه است که مسیر تحقق استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی، آموزشی و اجرایی نهادهای دولتی و خصوصی برای فرهنگسازی و توسعه نوآوری در بخش کشاورزی را هموار می‌کند.

 همچنین از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های فناوری، اقتصادی و علمی دو طرف در فعال کردن توانمندی‌های بالقوه و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های کشاورزی اشاره کرد. البته ایجاد، تجهیز و توسعه مرکز تجارت نوآوری کشاورزی «آی تک» در محل برج نوآوری کرج (کلاه فرنگی) از دیگر موضوعات تفاهم شده است.

 با این اقدام حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های تخصصی حوزه کشاورزی و حمایت از فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های مستقر در شتابدهنده‌های تخصصی حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

همچنین این تفاهم‌نامه ایجاد مدل و راه حل های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و جذب سرمایه گذار و منابع مالی در طرح‌های مورد توافق دو طرف را نیز تسهیل می‌کند.

این تفاهم نامه، مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز شتابدهنده استارتاپی در توسعه کشاورزی را نیز مد نظر قرار داده است. البته هم افزایی در راستای استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری این حوزه و هم افزایی برای استفاده از ظرفیت پارک های علم و فناوری کشور نیز از دیگر موضوعاتی است که اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، همچنین در حاشیه این مراسم قرارداد همکاری حمایت از رشد و توسعه محصولات مرتبط با کشاورزی و امنیت غذایی امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت جهاد كشاورزي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري کشاورزی تفاهمنامه استفاده از ظرفیت تفاهم نامه حوزه کشاورزی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است