Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه داران و غول های املاک و شرکت های بین المللی هنگ کنگ در حالی ده ها میلیون دلار کمک کرونایی از بودجه دولت دریافت کرده اند که کارگران بیکارشده این شهر همچنان از این کمک ها محروم هستند.

به گزارش پول نیوز  به نقل از بلومبرگ، سرمایه داران و غول های املاک و شرکت های بین المللی هنگ کنگ از جمله شرکت ارنست و یانگ و شرکت جونز لانگ لاساله، ده ها میلیون دلار کمک از بودجه دولت دریافت کرده اند تا بتوانند حقوق و دستمزد کارکنان خود را در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگرچه این شرکت ها حق مطالبه یارانه های دولتی را دارند، پرداخت کمک به شرکت های تحت کنترل این سرمایه داران میلیاردر و برخی بنگاه های مالی که افرادی با حقوق های بالا را استخدام می کنند، نگرانی ها درباره عدالت این برنامه کمک دولت را افزایش داده است.

 

بر اساس این گزارش، مشاغل کارمندی در طول بحران کرونا تا حد زیادی بدون آسیب به کار خود ادامه داده اند ولی بیشترین فشار و آسیب رکود اقتصادی در شهر هنگ کنگ به کارگران کم مهارت و کم درآمد در صنایع ساخت و ساز، خرده فروشی و صنایع غذایی وارد شده است.

 

برای دریافت یارانه و کمک های کرونایی، شرکت ها فقط باید متعهد شوند که میزان کارمندان خود را به کمتر از یک تعداد خاص کاهش ندهند و از تمام کمک ها برای پرداخت حقوق کارمندان خود استفاده کنند.

 

 

این موضوع در تضاد با برنامه های یارانه دستمزد در کشورهای دیگر مانند استرالیا است، جایی که شرکت ها برای واجد شرایط بودن باید کاهش شدید درآمد خود را ثابت کنند.

 

در ایالات متحده، شرکت هایی از جمله رستوران زنجیره ای برگر "شیک شک" پس از مواجهه با واکنش های انتقادی درباره استفاده از برنامه حمایتی دولت از مشاغل کوچک، وجوه دریافتی خود را پس دادند.

مونگ سیو تات، مدیر اجرایی کنفدراسیون اتحادیه های صنفی هنگ کنگ گفت: این بسیار موجب خشم می شود که دولت چشم خود را بسته است و هیچ مزایای بیکاری برای بسیاری از کارگرانی که کار خود را از دست داده اند و حتی برای زنده ماندن نیز مشکل دارند، ارائه نمی کند.

وی افزود: اما همچنان دولت به کمک های خود در جهت منافع شرکت های بزرگ و قدرتمند با سودهای بالا ادامه می دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز دریافت یارانه کرونا استرالیا کمک دولت حقوق سرمایه داران شرکت ها هنگ کنگ کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید