Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین محیط زیست گفت: باید مشخص شود که چرا اصل پنجاهم قانون اساسی که بر حفظ و احیای محیط زیست تأکید دارد و برای قانونگذاران در بدو نگارش قانون اساسی حائز اهمیت بوده، به درستی اجرا نمی‌شود. - اخبار اجتماعی -

علی بابایی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی به‌خصوص در شهرهای بزرگ کشورمان اظهار کرد: امروزه کلانشهرهای کشور با مشکل آلودگی هوا، گرد و غبار و شهرهای کوچک و متوسط نیز با مشکل ریزگردها، آلودگی آب و خطر از بین رفتن محیط زیست طبیعی روبه‌رو هستند که برای رفع آنها باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در حوزه حفاظت از محیط زیست کمبود قانون نداریم، گفت: قوانین متعددی در حوزه مقابله با آلودگی هوا، مقابله با ریزگردها و نیز پسماندها داریم که این قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود، معتقدم باید واکاوی اساسی در این زمینه صورت گیرد تا ببینیم اشکالات اساسی در حوزه اجرای قوانین محیط زیستی چیست و چرا این قوانین اجرا نمی‌شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، حل مشکلات زیست‌محیطی را نیازمند تعامل و هم‌افزایی میان تمامی بخش‌‌ها دانست و افزود: باید تمامی دستگاه‌ها و متولیان امر با همکاری یکدیگر نسبت به کاوش در قوانین حوزه محیط زیست اقدام کنند.

نظارت مستمر سازمان محیط زیست برای تولید خودروهای یورو 5نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شودتکلیف قانونی دولت برای اعتبارات حفظ محیط زیست چقدر است؟

بابایی با تأکید بر اینکه قوانین محیط زیستی نیازمند بازنگری است، ادامه داد: باید مشخص شود که چرا اصل پنجاهم قانون اساسی که بر حفظ و احیای محیط زیست تأکید دارد و برای قانونگذاران در بدو نگارش قانون اساسی حائز اهمیت بوده، به درستی اجرا نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: دولت مکلف است 14 هزار میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست تا پایان برنامه ششم توسعه اختصاص دهد که این رقم هنوز تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قوانین محیط زیست اجرا نمی شود قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است