Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از مناسب سازی مدارس به گونه ای که حداقل محدودیت ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود داشته باشد تحت عنوان طرح «مدرسه انطباقی» خبر داد.

احمد قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح مدرسه انطباقی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال این است که مقدماتی را برای مدرسه‌ای که می‌خواهد پذیرای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باشد، فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این طرح مدرسه باید به گونه‌ای مناسب سازی شود تا حداقل محدودیت ها را داشته باشد، افزود: تجهیزات کمک آموزشی و مناسب سازی‌ها باید برای دانش‌آموزان انجام شود، این مدارس باید رمپ داشته باشند تا کودکان نابینا بتوانند از آن استفاده کنند، پله ها باید به صورتی باشد که رفت‌ و آمد دانش آموزان را دچار مشکل نکند، برخی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به سرویس های بهداشتی خاصی دارند و نمی توانند از سرویس های بهداشتی عادی استفاده کنند بنابراین مدرسه انطباقی باید در این زمینه ها آماده سازی شود.

قره‌خانی با اشاره به اینکه در طرح مدرسه انطباقی علاوه بر مناسب سازی فضای فیزیکی مدرسه، باید نیروی انسانی نیز آموزش های لازم را ببیند، تصریح کرد: نیروی انسانی ما در مدارس انطباقی باید به گونه ای آموزش ببیند که با ویژگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آشنا شود؛ به عنوان مثال آموزگاران ما باید خط بریل و زبان اشاره را بیاموزند و به گونه ای صحبت کنند تا دانش‌آموزانی که مشکل شنوایی دارد، بتواند لب‌خوانی کنند.

وی ادامه داد: هدفگیری سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور این بوده که ۵۰۰۰ آموزگار را در سالتحصیلی جاری برای این طرح آماده کند که تاکنون طبق گزارش‌های دریافتی ما بیش از ۲۰۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در رابطه با آموزگاران استان نیز توضیح داد: ۲۷ نفر از آموزگاران آموزش مقدماتی زبان اشاره را دریافت کردند که هدف‌گیری ما این است که بیش از ۴۰ نفر را در سالتحصیلی جاری آماده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نگرش کادر آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز باید به صورتی باشد که این دانش‌آموزان را در کنار سایر دانش‌آموزان بپذیرند و همه را با یک دید ببینند، گفت: آموزش نیروی انسانی جزء اولویت های ما در مدرسه انطباقی و برای تمامی مدیران سطح استان است تا با شرایط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آشنا شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان بیان کرد: برخی اوقات کلیه والدین مدرسه باید آموزش ببینند تا به این دانش‌آموزان نگرش منفی نداشته باشند و کودکان آنها نیز این کودکان را بپذیرند.

قره‌خانی خاطرنشان کرد: از نظر مناسب سازی فضا، طرح مدرسه انطباقی را از مدرسه پویندگان در شهرک مدنی آغاز کردیم و اعتبار ۲۰ میلیون ریالی برای مناسب سازی فیزیکی آنجا درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه پیگیر مباحث تجهیزات برای این دانش‌آموزان هم برای مسائل آموزشی و هم توانبخشی هستیم، افزود: برخی دانش‌آموزان نیاز به کیت های خاص آموزشی دارند که در تلاش هستیم این کیت ها را تهیه کنیم و در اختیار مدرسه پویندگان که پایلوت آزمایشی ما در طرح مدرسه انطباقی است، قرار دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در رابطه با اهداف این طرح اظهار کرد: هدف از ایجاد مدرسه انطباقی این است که می‌خواهیم عدالت آموزشی را که از مباحث طرح تحول آموزش بنیادین آموزش و پرورش است، پیگیر باشیم.

قره‌خانی در پایان مطرح کرد: تلاش می کنیم بحث تغییر نگرش ها به دانش آموزان با نیازهای ویژه را داشته باشیم تا جامعه به توانمندی این دانش آموزان نگاه کند نه فقط به مشکلات و نیازهای ویژه ای که دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان آموزش استثنایی مدارس استثنایی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه دانش آموزان استان همدان مناسب سازی گونه ای قره خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ مدیر امور آبفا سنندج ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روش‌های مصرف بهینه آب اظهار کرد: این دوره برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه پسرانه عدالت سنندج دهم اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان، مدیر و معاونین مدرسه، مسؤولان و کارشناسان حوزه آموزش همگانی شرکت آبفا استان و امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج برگزار شد.

مازیار سهراب نژاد بیان کرد: در این دوره آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف آب به دانش آموزان ارائه شد.

وی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه سازی مصرف بهینه از برنامه‌های اولویت دار شرکت آبفا استان در شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

مدیر امور آبفا سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در مداس شهر سنندج در دستور کار است.

سهراب نژاد اظهار کرد: در این دوره‌ها دانش‌آموزان علاوه بر فراگیری مصرف بهینه آب، می‌آموزند که به عنوان سفیر آب در خانواده نیز مقوله صرفه جویی را نهادینه کنند.

وی گفت: یکی از نکات بارز دوره‌های آموزشی حوزه آب، استقبال دانش‌آموزان است که این ظرفیت می‌تواند در حوزه‌های مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها بیش از پیش استفاده شود.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی برای بیش از ۶۰ دانش‌آموز در دو کلاس مدرسه ابتدایی عدالت برگزار شد و در آینده نیز در سایر مدارس سطح شهرستان سنندج ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6092149

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج