Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرد که از مارس ۲۰۱۵، بیش از ۷۲۵۰ کودک یمنی در حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان کشته و زخمی شده‌اند و بیش از ۵.۵ میلیون کودک در معرض خطر بیماری‌های کودکان به دلیل محاصره کشور قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، مرکز حقوق بشر یمن نخستین گزارش خود را با عنوان "دوران کودکی با رنگ خون و با رایحه مرگ" با محوریت جنایت‌های ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمنی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است، تعداد کودکانی که به دلیل حملات هوایی ائتلاف متجاوز از مارس ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، کشته شده‌اند، به ۳۴۶۸ کودک می‌رسد و ۳۸۰۴ کودک نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

در این گزارش ذکر شده که بیش از ۵.۵ میلیون کودک در معرض خطر بیماری‌های کودکان هستند، چراکه ارائه خدمات بهزیستی و تغزیه به دلیل محاصره و بستن فرودگاه‌ها و بنادر توسط ائتلاف متجاوز، پایین آمده است.

این مرکز در واکنش به این خبر گزارش خود را منتشر کرده است که سازمان ملل نام ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان را از "فهرست ننگ" برداشته است.

در همین حال، رضیه عبدالله، وزیر حقوق بشر یمن اعلام کرد که قطعنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی درمورد حقوق کودکان و زنان و غیرنظامیان در درگیری‌ها، صرفاً جوهری بر روی کاغذ است و ارتباطی با واقعیت ندارد.

وی گفت که این امر در نقش سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی که در جنگ علیه یمن، در کنار ائتلاف متجاوز ایستاده‌اند، نمود پیدا می‌کند؛ همانند کاری که با خارج کردن نام عربستان از فهرست ننگ انجام دادند.

رضیه عبدالله عنوان داشت که مردم یمن طی شش سال تعدی و محاصره کشور، از غذا و دارو و فرآورده‌های نفتی محروم شده‌اند اما جامعه بین‌الملل فقط نظاره‌گر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن ائتلاف متجاوز عربی ائتلاف متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، در پی تیراندازی در ایالت کارولینای شمالی، چهار افسر پلیس آمریکا کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پلیس ایالت کارولینای شمالی تاکید کرد که فرد مظنون به تیراندازی نیز با شلیک گلوله تیم دوم افسران کشته شد و ۴ افسر دیگر زخمی شدند.

درگیری سه ساعته پس از خروج فرد مسلح ازخانه و تیراندازی ماموران و کشته شدن او به پایان رسید.

پلیس در ادامه عملیات او را شناسایی کرد و نام وی را با عنوان «تری کلارک هیوز جونیور» (۳۹ ساله) اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند