Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول مدملیل رئیس اداره امور عشایر اندیکا گفت: کوچ پاییزه عشایر این شهرستان هر ساله از نیمه دوم شهریور آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد که برخی از این خانوار‌های عشایری، تابستان را در مناطق ییلاقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کینو، تازه، سروند و دشت آبدار می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به آسفالت راه‌های ارتباطی بیشتر خانوار‌های عشایر دام خود را با وسایل نقلیه جا به جا می‌کنند، اما تعدادی هم از ایل راه‌های تاراز، منار و هزار چمه به روش سنتی کوچ می‌کنند.

مدملیل با بیان اینکه تامین آرد، نفت سفید و آب شرب آنها براساس روال سال‌های گذشته بر عهده اداره امور عشایر است، تصریح کرد: براساس آخرین سرشماری، این خانوار‌ها دارای ۲۱۰ هزار راس دام سبک و 3 هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین هستند.

اندیکا در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر اهواز قرار دارد و سال ۸۶ از مسجدسلیمان جدا و به شهرستان مستقل تبدیل شد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوچ عشایر ییلاق و قشلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم

پس از سقوط نگران کننده ایوان اندیکا در جریان دیدار اودینزه و آاس رم در هفته ۳۲ سری آ، این بازی نیمه تمام ماند و ایوان اندیکا به بیمارستان منتقل شد. او یک روز بعد از بیمارستان مرخص شد و دیگر خطری این مدافع ساحل عاجی را تهدید نمی کند.

به نقل از رمانیوز؛ ایوان اندیکا از دیروز به تمرینات گروهی رم بازگشت و مجوز انجام فعالیت های سنگین را دریافت کرد. به این ترتیب او می تواند در بازی مقابل ناپولی، جالوروسی را از روی نیمکت همراهی کند. اندیکا برای بازی حساس پنج شنبه شب مقابل بایرلورکوزن کاملا در دسترس ده روسی خواهد بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده