Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول زارع  روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید فرماندار خلخال از روند عملیات اجرایی این پروژه در شهر خلخال به ایرنا افزود: با اجرای این پروژه میزان افت ولتاژ در شبکه‌های خطوط هوایی انتقال نیرو به حداقل کاهش یافته و مخاطرات قطعی برق مربوط به اتصال سیم‌های لخت برق با شاخه‌های درختان واقع در مسیر عبور خطوط انتقال نیرو به حداقل کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با وجود محدودیت اعتبارات و افزایش قیمت، این شرکت اقدام به اجرای طرح جایگزینی ۴۵ کیلومتر کابل خودنگهدار به جای سیم‌های معمولی مسی در معابر عمومی بویژه خیابان‌های اصلی شهر خلخال و با استفاده از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار کرده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته و بهار امسال پنج کیلومتر از خطوط انتقال فشار متوسط شهر به کابل خود نگهدار تجهیز شده‌اند، گفت: در ادامه این طرح امسال  اجرای ۱۳ کیلومتر از شبکه هوایی انتقال نیروی برق خلخال با استفاده از کابل های خود نگه‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

زارع  از جایگزینی سیم‌های آلومنیومی به جای سیم‌های مسی در شبکه‌های برق‌رسانی روستایی این شهرستان خبرداد و افزود: این کار با هدف پیشگیری از  سرقت سیم‌های مسی بدلیل بالا بودن قیمت مس در بازار صورت گرفته است.

او با بیان اینکه افزایش ناگهانی هشت برابری قیمت مس در بازار موجب افزایش سرقت سیم‌های مسی خطوط انتقال نیرو در شبکه‌های مختلف بین روستایی در منطقه شده بود، اظهار داشت: استفاده از کابل‌های خود نگهدار آلومینیومی با پوشش پلاستیکی در داخل شهر نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گفته وی،  از آغاز اجرای طرح جایگزینی سیم‌های آلومینیومی به جای مسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از طول شبکه انتقال نیرو در خلخال آلومینیومی شده و در طول اجرای این طرح سیم‌های مسی از شبکه برق‌رسانی کاملا حذف خواهد شد.

وی بیشترین موارد سرقت سیم‌های مسی برق را اماکن بلااستفاده و یا واحدهای مسکونی خالی از سکنه روستایی و شهری ذکر کرد و اظهارداشت: در صورت درخواست مالکان این اماکن شرکت توزیع نیروی برق خلخال نسبت به جمع‌آوری شبکه در جهت پیشگیری از سرقت اقدام می‌کند.

او با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد از مشکلات مربوط به روشنایی معابر شهری و روستایی این شهرستان برطرف شده، افزود: با تامین روشنایی معابر تاریک آمار وقوع جرایم سرقت نیز در این محل‌ها کاهش یافته است.

وی به واگذاری تامین روشنایی معابر شهری به شهرداری‌ها از اواخر سال گذشته  اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو از این پس شرکت توزیع نیروی برق هیچ مسوولیتی در قبال تامین روشنایی معابر شهرها و همچنین اجرا و یا توسعه پروژه‌های بزرگ و کوچک روشنایی معابر شهری ندارد.

در این بازدید فریدون بابایی فرماندار خلخال  نیزگفت: به دنبال بارندگی اخیر در شهرستان خلخال قسمتی از برق شهر به علت رعد برق به مدت چندین ساعت قطع شد که با اجرای طرح جایگزینی کابل‌های خود نگه‌دار و همچنین اجرای پروژه خط گرم در سطح خطوط فشار متوسط این شهرسطح پایداری برق در مواقع رعد و برق و بارندگیهای شدید باران و برف افزایش خواهد یافت .

برچسب‌ها خلخال انرژی برق استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال انرژی برق استان اردبیل خلخال انرژی برق استان اردبیل روشنایی معابر انتقال نیرو سیم های مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با بسیج همه جانبه و آماده باش گروههای عملیاتی و اجرایی در سراسر کشور از چند روز گذشته، برق مراکز برگزاری آزمون سراسری تامین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در کنار آماده باش همه گروه‌های عملیاتی و فنی، هماهنگی‌های لازم برای استقرار و ورود دیزل ژنراتورهای سیار به مدار انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی در کنار مراکز برگزاری آزمون نیز مستقر شده بودند، گفت: در چند روز گذشته بررسی شبکه‌های تامین برق مراکز و حوزه‌های امتحانی از جمله اقداماتی بود که به منظور اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور سراسری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تأکید بر وضعیت مطلوب و پایداری شبکه‌های توزیع برق خاطرنشان کرد: سامانه ١٢١ مرکز اتفاق برق همچون همیشه به صورت شبانه روزی و در صورت بروز هرگونه خاموشی و خسارت ناشی از حوادث به شبکه برق آماده دریافت گزارش بودند تا در صورت گزارش‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق شهروندان و به ویژه مراکز برگزاری آزمون اقدام کنند.

کد خبر 748152

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد