Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:46:01 GMT

کلاس‌های پیش‌ساخته جایگزین چادرهای عشایری فارس شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۷۰۷

کلاس‌های پیش‌ساخته جایگزین چادرهای عشایری فارس شد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در مراسم بارگیری و انتقال ۱۲ کلاس پیش‌ساخته کانکسی به نقاط مختلف استان فارس، گفت: این کانکس‌ها به تمام تجهیزات روز کمک آموزشی، سیستم گرمایی و سرمایی، لپ‌تاپ، ویدیو پروژکتور و اینترنت مجهز هستند و جایگزین کلاس‌های چادری مدارس عشایری استان فارس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: برای هر کانکس حدود ۱۲۰میلیون تومان و جمعاً حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مناطق عشایری استان فارس هزینه شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان گنج‌هایی هستند که می‌توانند تحولات عظیمی در جامعه بشری ایجاد کنند، گفت: وقتی چادرهای سفید در دشت ها و مراتع  برپا شد، کسی تصور نمی‌کرد در آنجا کاخ دانایی برافراشته شود و این حاصل عشق معلمان است که سر منشا آن به تلاش‌های مرحوم  محمد بهمن‌بیگی بازمی‌گردد.

اسماعیلی با تاکید بر اهمیت به کارگیری معلمان توانمند گفت: وظیفه اجتماعی و مسئولیتی، دینی و انسانی ایجاب می‌کند به‌سرعت شکاف‌ها را برطرف کنیم و  تجهیزات و امکانات کافی را برای تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان عشایری فراهم سازیم.

کانکس عشایری سهم ۷ شهرستان فارس

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان فارس نیز در این مراسم ابراز داشت: این کلاس‌های پیش‌ساخته به مدارس عشایری فسا، کازرون، نورآباد، فیروز آباد، فراشبند، قیروکارزین و داراب منتقل خواهند شد.

بهنام حیدری گفت: دانش‌آموزان کوچ‌رو در فصل زمستان از این کلاس‌های پیش‌ساخته استفاده می‌کنند و در فصل بهار و تابستان به دلیل کوچ عشایر، از کلاس‌های چادری استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌سوم مدارس عشایری فارس مجهز به این کانکس‌ها شده اند، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲هزار دانش‌آموز در ۷۶۰ مدرسه عشایری استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس افزود: از این جمعیت دانش‌آموزی عشایری ۴هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و دوم مراکز شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند و مابقی نیز در مدارس ایتدایی عشایر سیار امر تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند.

حیدری بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، با توجه به کم‌جمعیت بودن مدارس عشایری و تدریس در فضای باز مدارس، آموزش در مدارس عشایری ابتدایی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه، مراکز شبانه‌روزی نیز تعطیل شدند و به دلیل کوچ عشایر و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان تاکنون موفق به بازگشایی این مدارس نشده‌ایم. 

برچسب‌ها زندگی عشایری مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش‌آموزان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش آموزان فارس زندگی عشایری مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش آموزان فارس آموزش و پرورش عشایری استان مدارس عشایری دانش آموزان استان فارس پیش ساخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت