Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما کمبود مسکن نیست، بلکه دولت در حوزه اقتصاد مسکن برنامه‌ای ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، احمد دنیامالی در واکنش به گرانی مصالح ساختمانی، گفت: فولاد و سیمان دو فاکتور مهم و تأثیرگذار در قیمت مصالح ساختمانی هستند که اکثر شرکت‌های فولاد و سیمان وارد بازار بورس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمانی که قیمت گذاری را بازار بورس تعیین می‌کند، عملاً نظام بورس تعیین کننده قیمت‌ها خواهد بود و این مسئله تأثیر خود را در گرانی مصالح ساختمانی گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که دولت نتواند این وضعیت را مدیریت کند، چرا که در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی کنترل نشود، گرانی مسکن تشدید می‌شود.

دنیامالی گفت: مشخص است که دولت در حوزه اقتصاد مسکن برنامه‌ای ندارد اما در مقابل، مجلس طرحی دوفوریتی را آماده کرده است تا وضعیت قیمت مسکن بهبود یابد.

وی درباره طرح مجلس برای ساماندهی وضعیت مسکن، اظهار داشت: در این طرح مجوز داده می‌شود که زمین رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن قرار گیرد تا از این طریق بازار مسکن ساماندهی شود و ما معتقدیم در حوزه مسکن نباید رفتار انفعالی داشته باشیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه جای دنیا برای ۹۰ درصد شهروندان شرایط مسکن ارزان مهیا می‌شود و این شرایط باید در نظام مالی و پولی ما هم تعریف شود.

دنیامالی تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که مسکن را از بازار بورس خارج کنیم، باید تسهیلات ارزان و اجاره به شرط تملیک و با قراردادهای ۹۹ ساله منعقد شود و همچنین تسهیلات ارزان قیمت باید به مردم داده شود.

وی افزود: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که نرخ سود تسهیلات مسکن کاهش یابد و همچنین مردم در یک بازه زمانی ۳۰ ساله اقساط خود را بازگردانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید قیمت مصالح ساختمانی کنترل شود، گفت: برای مثال قیمت میلگرد بسیار افزایش یافته است و اگر سیاست‌هایی برای مدیریت قیمت مصالح ساختمانی اتخاذ نشود، مسکن باز هم گران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل فعلی ما کمبود مسکن نیست، بلکه عمده مشکل، پایه پولی مردم است که ضعیف شده و بنابراین زمانی که قدرت خرید مردم کاهش یابد، آنان نمی‌توانند خانه دار شوند و باید تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: احمد دنیامالی قیمت مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند