Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@05:51:20 GMT

۲ هزار تخت آی‌سی‌یو به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۸۷۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سومین آیین بهره برداری از پروژه‌های سلامت (پویش سراسری ره سلامت) که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کادر درمان در استان خوزستان توانستند یکی از سخت‌ترین امواج بیماری کرونا را مهار کنند. شبانه‌روز با آن‌ها در تماس بوده و شاهد بودم که با جان‌فشانی‌های خود هجمه‌ی سنگین بیماری را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عزیزان چه در آبادان و چه در دزفول و شوشتر ارائه خدمت کردند و مدال افتخار برای ایران آفریدند، در مقابل آن‌هایی که می‌گفتند ایران قوم عرب را فراموش کرده ‌است ایستاده و نشان‌دادند همه هموطنان ما هستند، در این بحران حتی یک هموطن عرب و خوزستانی جلوی در بیمارستان سرگردان نشد.

او افزود: به قول حاج قاسم سلیمانی، ما ملت امام‌حسینیم؛ مقابل هر هجمه‌ای می‌ایستیم و تاریخ می‌سازیم. امروز یکی‌از بهترین استان‌های ما در مدیریت کووید ۱۹ استان فارس بود و امیدوارم این رکورد را بتوانیم همواره حفظ کنیم.

نمکی ادامه داد: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ده ‌هزار و ششصد تخت بیمارستانی و دو هزار تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه‌ می‌شود. حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی ‌را تا ۱۲ فرودین‌ سال ۱۴۰۰ تقدیم مردم شریف این سرزمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تکیه بر نام بلند امام حسین و شهدای بزرگوار کربلا پروژه‌هایی را در حوزه سلامت امروز افتتاح می‌کنیم.

بهداشت مدارس نیاز به توجه دارد

نمکی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم که در توسعه زیرساخت‌ها نقش مهمی داشتند تشکر کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم به زودی بیمارستان  ۳۳۰ تختخوابی جهرم را به بهره‌برداری برسانیم. 

‌او با بیان اینکه بهداشت مدارس نیاز به توجه دارد، از دو استان خوزستان و فارس خواست تا به این موضوع با توجه به بازگشایی مدارس بیشتر اهتمام ورزند و نظارت‌ها را بیشتر کنند تا بحران دیگری را شاهد نباشیم.

وزیر بهداشت در ادامه برنامه پروژه خاتم‌الانبیا را با ۵۳ پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی در فضایی بالغ بر ۴۰ ‌هزار و ۸۳۱ مترمربع افتتاح کرد. همچنین ۳۲۵ تخت عادی و ویژه بیمارستانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان