Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:33:44 GMT

1500 یزدی در پویش نذر خون شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۹۳۷

1500 یزدی در پویش نذر خون شرکت کردند

نقی تقوایی گفت: در 14 روز نخست ماه محرم امسال از تقریبا یک هزار و 800 نفر مراجعه کننده به مرکز انتقال خون استان تقریبا 1500 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقی تقوایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در 14 روز نخست ماه محرم امسال یک هزار و 784 نفر به مراکز انتقال خون استان جهت شرکت در پویش نذر خون مراجعه داشتند که از این تعداد یک هزار و 490 نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع اهداکنندگان خون در این بازه زمانی 94.9 درصد را مردان و 5.1 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که اهداکنندگان مستمر 55.2 درصد، اهداکنندگان باسابقه 29.4 درصد و بار اولی‌ها 15.4 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل انتقال خون یزد عنوان کرد: مرکز انتقال خون واقع در میدان ابوذر همزمان با روز تاسوعای حسینی از ساعت 8 لغایت 13 میزبان عزاداران حسینی بود که در این روز بیش از 100 نفر از عزاداران حسینی جهت شرکت در نذر خون مراجعه داشتند.

تقوایی با بیان اینکه تاکنون بیش از 380 نفر در استان یزد با اهدای پلاسمای خون خود در نجات جان بیماران کرونایی کمک کرده‌اند گفت: تاکنون بهبودیافتگان کووید 19 در استان استقبال خوبی از اهدای پلاسما داشته‌اند و امیدواریم این میزان مشارکت و تلاش ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح اهدای پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کووید 19 از اردیبهشت ماه شروع شده است و افرادی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته است و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا هستند می‌توانند با اطمینان خاطر به انتقال خون واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند و با اهدای پلاسمای خود به بیماران دیگر کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و با هدف مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع داوطلبین در زمان‌های مختلف در سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به نشانی  nobatdehi.ibto.irکه در وب سایت این اداره کل بارگزاری شده است، ثبت نام و زمان دلخواه خود را برای اهدای خون یا پلاسما مشخص نمایند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی