Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «هان سونگ او»  سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با مجتبی ذوالنور،  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه های مختلف می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می کند.

ذالنور در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد باشگاه اتحاد علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پیشنهاد داد و گفت: مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا از طریق باشگاه ضد تحریم باعث اتحاد کشورهای مورد غضب استکبار جهانی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی فیمابین پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حادثه اخیر سیل و طوفان در کره شمالی واکنش نشان داد و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، با ملت دولت و پارلمان جمهوری دموکراتیک خلق کره ابراز همدردی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت ها فعال تر شوند.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات سیاسی و اجتماعی دو کشور، خواستار بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود در روابط فیمابین به ویژه روابط پارلمانی برای گسترش تعاملات و تبادلات شد و ابراز داشت: «سنگر ضدآمریکایی و تروریسم، حفظ رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را فعال تر نموده است».

وی تصریح کرد :توسعه همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کره شمالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در ادامه، داشتن دشمن مشترک و رویکرد متحد را مدنظر قرار داد و بیان داشت: مسائل مختلف بین‌المللی و دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره ایجاب می‌کند تا با تعاملات و مناسبات فیمابین فعال و گسترده تر باشد.

هانگ سونگ او، تعاملات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مهم دانست و اظهار داشت: تعامل و همکاری هیئت‌های پارلمانی می تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، کمک شایانی کند.

کد خبر 5018621 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کره شمالی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا هیئت دولت برجام حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف شورای نگهبان سعید خطیب زاده محرم 99 محمد جواد ظریف ویروس کرونا حسن روحانی ایران جمهوری دموکراتیک خلق کره جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی سیاست خارجی کره شمالی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است