Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:01:35 GMT

یافته‌های جدید درباره انتقال کروناویروس از مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۹۸۱

یافته‌های جدید درباره انتقال کروناویروس از مواد غذایی

یک تیم بین‌المللی از کارشناسان مسمومیت غذایی مدعی شدند که مواد غذایی نمی‌تواند منبع انتقال بیماری کووید-۱۹ باشد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان کمیسیون بین المللی مشخصات میکروبیولوژیکی مواد غذایی (ICMSF) در این رابطه به بررسی شواهد موجود در مورد احتمال انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها پرداخته و دریافتند که این احتمال بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان اظهار داشتند: گرچه ممکن است افراد بتوانند مواد غذایی آلوده به کروناویروس را مصرف کنند و از این طریق آلوده شوند اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است. با این حال هنوز هم بر رعایت موارد بهداشتی مربوط به مواد غذایی تاکید می‌شود.

یافته‌های این محققان مشابه با گزارش کارشناسانِ سازمان غذا و داروی آمریکاست که نشان داد خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها تقریبا وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در گزارش این کمیسیون آمده است: تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی، بسته بندی آنها یا توزیع مواد غذایی منبع یا روش انتقال کروناویروس باشد، وجود ندارد. هیچ ماده غذایی نباید به عنوان عامل خطر یا حامل کروناویروس در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 مواد غذايي مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن