Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه تنش‌های مرزی پکن و دهلی‌نو، ارتش هند روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که چین به فعالیت‌های تحریک‌آمیز خود برای افزایش این تنش‌ها ادامه می‌دهد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ارتش هند در این بیانیه مدعی شد که دهلی‌نو متعهد است تا تنش‌ها در مرز مشترک دو کشور موسوم به «خط کنترل واقعی» را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش هند همچنین ادعا کرده که ارتش آزادی بخش خلق چین توافقات در این خصوص را نقض کرده و در حال اجرای رزمایش‌های تهاجمی است.

پکن امروز اعلام کرد که نیرو‌های هندی وارد قلمروی مورد مناقشه مرزی شده و چندین‌بار به نشانه هشدار به سمت یک نیروی گشتی‌ چینی شلیک کرده‌اند.

دهلی نو در پاسخ به پکن مدعی شد که نیروهای ارتش هند در حال ایجاد ممانعت بوده‌اند و از مرز مشترک با چین عبور نکرده‌اند و به هیچ وجه به استفاده از ادوات تهاجمی یا شلیک رو نیاورده‌اند.

تنش‌های مرزی بین چین و هند از آخرین هفته آوریل در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشانده و دو طرف شاهد شدیدترین نزاع بین دو کشور در حدود ۵۰ سال اخیر بودند. در درگیری‌های ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد)، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

دوشنبه هفته گذشته ارتش هند از تنش‌های تازه بین نیروهای چینی و هندی در شب ۲۹ و ۳۰ آگوست (شنبه شب و یک‌شنبه) خبر داد و علت آن را تحرکات نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در شرق منطقه مرزی «لداخ» اعلام کرد.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: چین هند تنش های مرزی ارتش هند دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین،سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ دو روز پیش و در تاریخ هفتم ادیبهشت ماه خبری مبنی بر جراحت یک شهروندی در پی درگیری با یکی اراذل و اوباش در محدوده خیابان انقلاب تهران به ماموران پایگاه سوم سازمان اطلاعات پلیس تهران اعلام شد که درپی آن ماموران در محل حاضر شده و بررسی موضوع را در دستورکار قرار گرفت.

مهر در خبری نوشت:وی با اشاره به تحقیقات اولیه ماموران در محل گفت:‌ بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که متهم با استفاده از یک قبضه قمه اقدام به قدرت نمایی در خیابان انقلاب کرده و پس از جراحت یک شهروند از محل متواری شده است.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با اشاره به انجام تحقیقات میدانی و شناسایی هویت و مخفیگاه متهم اظهارکرد:‌ در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد. پس از آن ماموران با حضور در مخفیگاه این فرد شرور در محدوده میدان نیلوفر این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

راستی با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرارگرفته و به جرم خود اعتراف کرد، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه زندان شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900689

دیگر خبرها

  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب