Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌ غربی گفت: به دستور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان ‌غربی اختصاص یافت. - اخبار استانها -

علی‌محمد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور به ارومیه اظهار داشت: معاون فناوری رئیس‌ جمهور بر این مسئله معتقد بود که اگر استان خواهان پیشرفت و توسعه کسب و کارها باشد و از سوی دیگر بیکاری برطرف شود همه باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا تمامی دانشگاه‌های سطح استان، مراکز فنی و حرفه‌ای و بخش‌های حاکمیتی باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا این زیست‌بوم تقویت شود بنابر این مهمترین هدف سفر"سورنا ستاری" همین مسئله بود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان وجود پارک علم و فناوری است بیان کرد: هم اکنون 120 واحد فناور در استان در حال فعالیت هستند و با وجود تمامی مشکلاتی که در سالیان گذشته وجود داشته، اما متاسفانه زیرساخت‌ها مهیا نیست و بودجه و اعتبارات کم است اما با این حال توانسته با این بودجه و امکانات ناچیز و محدود، 120 واحد فناور را پشتیبانی کند.

تصویب کلیات طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس در کمیسیون ماده 5 استان تهرانفرمانده سپاه استان گلستان: سپاه نینوا پارک علم و فناوری استان را پیشتیبانی می کندتفاهم‌نامه پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان موقوفات آذربایجان‌غربی منعقد شد

وی افزود: هم اکنون دانشجویان و دانش‌آموزان دارای ایده در پارک علم و فناوری دور هم جمع  شده و این مجموعه نیز از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند تا کسب و کارها توسعه یافته یابد.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های آذربایجان‌ غربی وجود آرتمیای دریاچه ارومیه است گفت: بی‌شک باید به ظرفیت موجود استان توجه کرد و در این راستا مراحل تحقیقات و توسعه دانش و فناوری در دانشگاه ارومیه به خوبی طی می‌شود  و از 26 سال گذشته پژوهشکده آرتمیا در دانشگاه ارومیه وجود دارد که باید در استان تبدیل به ثروت شود و هدف معاون رئیس جمهور نیز این است که از این پژوهشکده حمایت کرده و ثروت ایجاد شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: بی‌تردید هر طرحی که در سطح استان خواهان فعالیت در مقوله تولید ثروت دانش‌بنیان باشد، پارک نیز نقش خود را در آن ایفا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برخی مشکلات گمرکی، استانداردسازی، تسهیلات و ضمانت‌نامه در سد راه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد بنابراین باید پیگیر مسائل شد هر چند معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قول‌هایی داده و در این راستا باید هم‌افزایی مسئولان استانی اتفاق افتاد یعنی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه‌ها و مراکز رشد باید همه دست به دست هم دهند تا اتفاقی در استان رخ دهد.

نیکبخت تصریح کرد: معاون رئیس‌ جمهور در سفر به ارومیه قول داد تا مبلغ 10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در سال 99 اختصاص داده شود چون مشکلات پارک بسیار زیاد است با توجه به ظرفیت استان و شهر ارومیه و نزدیکی به استان‌های همجوار، جا دارد که زیرساخت‌ها تقویت شود چون مشکلات زیربنایی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آذربایجان فناوری رئیس دانش بنیان زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر علوم ضمن تشکر از زحمات مسعود میرزایی شهرابی، در حکمی ۴ ساله "علی اسماعیلی" را به سمت رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب کرد.

در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است:

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‌عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید. امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم، بر محورهای زیر به عنوان ماموریت رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید شده است:

تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی  خدمات مورد نیاز توسعه کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی سازوکار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

 توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشغالزایی دانش‌بنیان و تغییر فرصت کارجویی به کارآفرینی

 تدوین سازوکار علمیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

 بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت اموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن‌آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریزپروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا.

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با روسای دانشگاه‌ها پارک‌های علم و  فناوری، نقشی اساسی در  تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی اسماعیلی زاده آمل_ 1363 دانش‌آموخته مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود. وی همچنین حدود 10 سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و بیش از 90 مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی منتشر کرده است.

از افتخارات کسب‌ شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود