Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:20:42 GMT

روش های حرفه ای استعلام چک برگشتی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۱۶۶

روش های حرفه ای استعلام چک برگشتی

اگر اهل معامله با چک هستید خواندن این مطلب برای شما ضرروری است زیرا به کمک محتوای آموزشی این متن می توانید تا حد زیادی امنیت را به معاملات خود هدیه کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساد۲۴، استعلام چک برگشتی یکی از مهم ترین اصولی است که باید در حوزه استعلام چک بشناسید و با آن آشنایی داشته باشید.

سامانه استعلام چک برگشتی چیست؟

سامانه استعلام چک برگشتی یا سامانه صیاد در جهت ایجاد امنیت در معاملات بر پایه چک راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه اندازی این سامانه معاملات در حوزه چک امنیت زیادی پیدا کرده اند و به همین علت رونق زیادی در این حوزه احساس می شود.

طبق آمار پس از شروع به کار کردن سامانه استعلام چک، آمار چک برگشتی به طرز چشمگیری کاهش یافت و اقتصاد کشور رونق پیدا کرد.

استعلام چک برگشتی چطور انجام می شود؟

برای استعلام چک برگشتی کافی است از اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ کمک بگیرید. اگر شماره صیادی چک را می دانید یا چک را در دست دارید ، می توانید با وارد کردن شماره صیادی آن اپلیکیشن ساد۲۴ از چک های خود استعلام بگیرید. از سایر مزایای اپلیکیشن ساد۲۴ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استعلام چک برگشتی با کد ملی امکان پذیر است؟

استعلام چک برگشتی با کد ملی یا استعلام چک با کد ملی امکان پذیر نیست، ولی می توانید هنگام استعلام چک از نام صاحب چک مطلع شوید. بدین صورت که بعد از ثبت شماره صیادی چک در اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴، نتیجه استعلام به شما نشان داده می شود.

در نتیجه استعلام مواردی مثل وضعیت خوش حسابی صادر کندده چک و تعداد و مبلغ چک های برگشتی صادر کننده چک و نام صاحب دسته چک به شما نشان داده می شود.

چک سرقتی قبول نکنید!

بارها و بارها پیش آمده است که شما در اخبار و شبکه های اجتماعی خبری را مبنی بر کلاهبرداری با چک سرقتی/مفقودی می خوانید. برای این که در دام کلاهبرداران نیوفتید حتما قبل از دریافت چک به کمک اپلیکیشن یا سامانه ساد۲۴ از چک استعلام بگیرید و با خیال راحت آن را بپذیرد.

استعلام چک برگشتی قدیمی

استعلام چک برگشتی قدیمی در حال حاضر فقط از طریق اپلیکیشن و سامانه ساد۲۴ امکان پذیر است که می توانید با وارد کردن شماره سری و شماره سریال درج شده روی چک از سرقتی یا مفقودس نبودن چک مطمئن شوید.

اما این امکان وجود ندارد که بخواهید از خوش حسابی صادرکننده مطلع شوید زیرا دسته چک های قدیمی عضو سامانه صدور یکپارچه چک نیستند و نمی توان از آن ها استعلام صیادی گرفت.

سامانه ساد۲۴ چیست؟

سامانه ساد۲۴ سامانه ثبت و استعلام چک سرقتی/مفقودی تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه می باشد.

با ثبت چک های سرقتی/مفقودی در سامانه ساد۲۴ می توانید از نقل و انتقال آن ها در بازار جلوگیری کنید و اجازه ندهید که از آن ها سوء استفاده کنند.

قبل از دریافت چک هم به کمک اپلکیشن استعلام چک ساد۲۴ از چک استعلام بگیرید تا مطمئن شوید چک دریافتی مفقودی یا سرقتی نباشد و صادرکننده چک نیز خوش حساب باشد.

اپلیکیشن ساد۲۴ را همین الان رایگان از کافه بازار دانلود کنید.
https://cafebazaar.ir/app/ir.sad۲۴.app

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چك برگشتي کافه بازار استعلام چک برگشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ضمن شناسایی محل‌های سرقت و بررسی شیوه و شگردهای به کار رفته در سرقت‌ها با تشکیل تیمی به محل اعزام و در نهایت خودرو ام وی ام سارقان را در یکی از محلات شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: مالک خودرو احضار که در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که در تاریخ اعلامی خودرو دست فرزندش بوده که چهار ماه قبل از زندان آزاد شده که با بررسی دقیق سوابق متهم مشخص شد دارای سوابق متعددی در خصوص انواع جرایم بویژه سرقت می‌باشد که با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کرمی خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به جرم خود اقرار کرده و معترف شد با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت کرده و سپس اموال مسروقه را به یک مال خر در بندرعباس فروخته‌ اند که طی عملیاتی دیگر دو متهم دیگر نیز در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه تلاش مأموران برای شناسایی مالباختگان جهت تحویل اموال مکشوفه به آنان ادامه دارد، بیان داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کد خبر 6090378

دیگر خبرها

  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!