Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رأی اصراری پرونده محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران برگزار می‌شود.

بر همین اساس، تصمیم گیری درباره عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی سه شنبه آینده بیست و پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد و هیأت عمومی دیوان عالی کشور در این باره رأی صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد سال گذشته، میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. سه جلسه دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی علنی برگزار شد و پس از آن، سخنگوی قوه قضائیه، هشتم مرداد ماه در نشست خبری از صدور رأی پرونده قتل میترا استاد خبر داد و گفت: قتل عمد، ایراد صدمه غیر مؤثر در قتل همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است.

غلامحسین اسماعیلی افزود: دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم حکم به قصاص صادر کرده است همچنین دادگاه در مورد اتهام صدمه غیر مؤثر در قتل، چون معتقد به انجام فعل واحد بوده، رأی برائت داده است و نجفی در مورد نگهداری سلاح غیرمجاز متهم به دو سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض از ناحیه متهم یا وکلای متهم رسیدگی می‌شود.

اولیای دم میترا استاد در این پرونده از قصاص نجفی گذشت کردند و ٣٠ شهریور ماه وکیل نجفی گفت: دیوان عالی کشور بعد از نقض رأی قتل عمد موکلم آن را به شعبه ۹ کیفری یک استان تهران برای رأی مجدد ارسال کرده است.

دو جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به این پرونده ششم و نهم آذرماه تشکیل شد و ۲۳ آذر ماه، سال گذشته وکیل مدافع نجفی گفت: نجفی به جهت قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس و از باب نگهداری سلاح به یک سال و سه ماه حبس محکوم شد. گودرزی اعلام کرد که طبق مهلت قانونی ۲۰ روز، رأی صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و به آن اعتراض می‌کنیم.

کد خبر 5018632 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی نجفی دیوان عالی کشور قتل میترا استاد وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران سال تحصیلی جدید ویروس کرونا محرم 99 آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها قوه قضاییه متروی تهران ترافیک پیش بینی وضعیت هوا بازگشایی مدارس دیوان عالی کشور میترا استاد قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش از نزدیک تحقیقاتی را دنبال می‌کند که ممکن است طی آن دیوان بین‎المللی کیفری «لاهه» حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « وینسنت ماگونیا» سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: این کشور انتظار دارد دیوان بین المللی کیفری طی هفته جاری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را صادر کند.

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی تحولات‌های مربوط به حکم بازداشت احتمالی نتانیاهو را از نزدیک دنبال می‌کند و از هرگونه مداخله  نهادهای مرتبط با حمایت از قوانین بین‌المللی و تامین امنیت جان شهروندان در این زمینه  استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با تاکید بر پایبندی کشور به اصول حقوق بین‌الملل اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ فرد یا کشوری نباید فراتر از قوانین بین المللی باشد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات بلندپایه این رژیم را شائعه خواند.

کدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

رسانه‌های عبری به تازگی گزارش هایی را در خصوص احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند.

به رغم اینکه دیوان بین‌المللی کیفری از رژیم صهیونیستی خواسته است اقدامات فوری را برای توقف نسل کشی در غزه انجام دهد اما حملات نظامیان این رژیم به نوار غزه همچنان ادامه دارد و شهروندان این باریکه همچنان در محاصره به سر می‌برد و از دسترس به آب، مواد غذایی و دارویی محروم هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به غزه بیش از 34 هزار و 470 نفر شهید و افزون بر 77 هزار تن مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که از جمعیت دوملیون و 500 هزار نفری غزه نزدیک به دو میلیون نفر آنان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست