Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@06:31:37 GMT

«خورشید» در ونیز می‌درخشد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۵۳۱

«خورشید» در ونیز می‌درخشد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، «دبورا یانگ» منتقد نشریه هالیوود ریپورتر در مطلبی درباره فیلم سینمایی «خورشید» نوشت: مجید مجیدی فیلمساز ایرانی برخی از خیره کننده ترین و تکان دهنده ترین فیلم های سینمای جهان را از لحاظ بصری و احساسی درباره درد و رنج کودکان محروم و سواستفاده شده، ساخته است و فیلم «خورشید» یکی از بهترین آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان پسران نوجوان خیابانی که ار سوی فردی برای پیدا کردن یک گنج در زیر حیاط یک مدرسه ویژه کودکانِ کار مامور میشوند و پسری ۱۲ ساله و باهوش به نام علی در محور داستان قرار دارد. این فیلم که برنده جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه و طراحی تولید از جشنواره فجر شده می‌تواند پیشتاز بخش رقابتی ونیز هم باشد.

فیلم «بچه‌های آسمان» (۱۹۹۸) مجیدی اولین فیلم ایرانی بود که توانست در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز سینمایی اسکار نامزد کسب جایزه شود. گرچه فیلم «خورشید» طراوت بصری و شاعرانگی اغواکننده فیلم «بچه های آسمان» را ندارد، اما محکوم کردن کودک کاری و عدم دسترسی آموزش های اولیه برای کودکانِ خانواده های فقیر با قدرت در فیلم نشان داده شده است.

فیلمنامه «خورشید» که مشترک مجیدی و نیما جاویدی است, نگاه انتقادی خود را با یک داستان سریع و پرریسک همراه کرده که از رویکردی سانتیمانتال و پیروی از کلیشه های ژانر فیلمهایی درباره سو استفاده از کودکان دوری میکند.

فیلم «خورشید» یکی از ۱۸ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز است که برای کسب جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت میکند. امسال «کیت بلانشت» بازیگر استرالیایی برنده جایزه اسکار، ریاست هیات داوران بخش رقابتی ونیز را بر عهده دارد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

369 / 347 خورشید فیلم خورشید مجید مجیدی جشنواره فیلم ونیز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خورشید فیلم خورشید مجید مجیدی جشنواره فیلم ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و تشویق بیشتر دانش‌آموزان به درس خواندن، در این دوره میزبان ولاگ‌‎هایی از دانش‌آموزان سراسر ایران شد. بر این اساس، دانش‌‎آموزان پایه اول تا نهم از یک روز درس خواندن خود با فیلیمومدرسه در قالب اسکول ولاگ (ویدیو درس خواندن)، از خود فیلم گرفته و با انتشار آن در آپارات، در این رویداد شرکت کردند.پ

در بخش آراء مردمی این رویداد هم ۹۷ هزار و ۴۳۱ رأی توسط مردم به ویدیوهای بارگذاری شده، اختصاص پیدا کرد.

میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه در خصوص آثار راه یافته به دومین دوره جشنواره ولاگ، بیان کرد: امسال تعداد شرکت‌کنندگان دو برابر دوره قبل بود و تعداد بینندگان و افرادی که رأی خود را ثبت کردند هم سه برابر شده بود. جریانی که نشان‌دهنده پیوند تکنولوژی با زندگی نسل امروز است و لزوم همراهی بیشتر با این نسل است.
سطح کیفی ولاگ‌های ارسالی هم موضوع دیگری بود که حیدری با اشاره به آن گفت: در بین بیش از ۵۰۰ ولاگ شرکت داده شده در جشنواره، شاید تعداد خیلی کم و انگشت‌شماری از آن‌ها دارای کیفیت مناسب نبودند و بقیه آثار از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشتند.

به گفته مدیر اجرایی فیلیمومدرسه، حضور خود فرد در ویدیو به همراه اجرای خوب و خلاق، داشتن سناریو و داستان در ویدیوها، کادربندی درست، کیفیت بالای ضبط صدا و تدوین با سلیقه و همچنین طراحی کاور مناسب از ملاک‌هایی بودند که در داوری‌ها مورد توجه قرار گرفتند.

همچنین در این دوره به برترین ولاگ سال در دو بخش انتخاب داوران و رأی مردمی، به هر کدام ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق گرفت و به بهترین اجرا و خلاقانه‌ترین ولاگ هم در هر بخش ۵ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

برگزیدگان و شرکت‌کنندگان دومین دوره جشنواره ولاگ‌‏، از شمال تا جنوب کشور را شامل می‌شدند. اسامی این برگزیدگان نیز به این شرح است: علی ایمانی از گرگان، جایزه نفر اول انتخاب داوران، ابوالفضل حسن زاده از تهران جایزه نفر اول آراء مردمی، نیما فنی‌اصل از بوشهر، جایزه بهترین اجرا، فرید بیات از تهران، جایزه خلاقیت.

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • حضور محبی در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»