Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: نخستین مسیر کوهستانی ویژه نابینایان در دیارگاه تیناز واقع در منطقه 22 تهران، طی 25 روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
احسان خیراتیان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 تهران در گفتگو با شهر، درباره مناسب سازی یک مسیر از چهار مسیر کوهستانی دیارگاه تیناز، توضیح داد: مجموعه‌ای تحت عنوان دیارگاه تیناز حد فاصل بوستان جنگلی لتمال کن تا بوستان آبشار به مساحتی حدود 15 هکتار درحال ساماندهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه طراحی این مجموعه کوهستانی مناسب پیاده روی و حرکت به سمت ارتفاعی نظیر بام تهران است.
او ضمن اشاره به طراحی و ساخت سه مسیر پیاده روی حد فاصل بوستان لتمال کن تا بوستان آبشار در دیارگاه تیناز، گفت: مسیر چهارمی به طول یک کیلومتر درنظرگرفته شده که منطبق بر استانداردهای روز دنیا درحال مناسب سازی برای استفاده نابینایان است. این مسیر، نخستین مسیر کوهستانی ویژه نابینایان در شهر تهران است.
خیراتیان صفائی در ادامه افزود: تمامی کم توانان (مادران، سالمندان، کودکان و ...) به همراه نابینایان و افراد ویلچری، امکان استفاده از مسیر چهارم را دارند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 تهران با بیان اینکه نوع کف پوش میانی مسیر چهارم دیارگاه تیناز، مخصوص عصای سفید است، یادآور شد: همچنین بخشی از اطلاعات عمومی این مجموعه با خط بریل برای تعبیه در نقاطی از مسیر درحال آماده سازی است. همچنین ایمن سازی محیط و درخت‌کاری در مجموعه کوهستانی تیناز درحال انجام است.
او در ادامه افزود: نوع و نصب کف‌پوش هنوز مشخص نشده است و این اقدام تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد. همچنین عملیات فنی دیارگاه تینار طی 25 روز آینده به اتمام خواهد رسید.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گروهی از معلولان روی پروژه مناسب سازی نظارت دارند یا خیر، توضیح داد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای مناسب سازی این مسیر کوهستانی، کارشناس معلولی را به منطقه 22 معرفی کرده‌اند که به صورت مستقیم با معاونت فنی و عمرانی در ارتباط است. نظرات فنی و کارشناسانه افراد معلول در جلسات ستاد کمیته مناسب منطقه22 به صورت مستقیم در پروژه لحاظ می‌شود.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسیر کوهستانی منطقه 22 تهران مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر بازگشت یک خانواده ۱۱ نفره را در منطقه اکوز داغی شهرستان هریس مسدود کرد و آن‌ها را در شرایط خطرناکی قرار داد و در نهایت، این خانواده پس از پنج ساعت نجات پیدا کرد.

بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بود، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شد. وجود دو کودک زیر شش سال بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین‌شان مشخص شد. عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات‌رسان پس از پنج ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هریس انتقال‌ دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌ احمر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر در این‌باره گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه‌دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از گردشگران و کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کوهروان تقاضا می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب کنند یا با رعایت تمام نکات ایمنی، اقدام به این کار کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود