Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۴۷۰هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن شناسایی شده است، گفت: قیمت واحدهای این طرح مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودزاده با اعلام این که از حدود 470 هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن 65 هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند، اظهار کرد:‌ مقرر شده تا از سامانه طرح ملی مسکن مجددا پیامکی به واجدان شرایط ارسال شود، همچنین سایر دستگاه ها نیز این پیامک را ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مقرر شده تا اراضی موردنیاز برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی طی قراردادی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار شود، افزود: همچنین زمین 20 هزار واحد به شرکت بازآفرینی و 30 هزار واحد دیگر نیز به شهرهای جدید برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه 150 هزار واحد مسکن ملی نیز به این شیوه انجام می شود.

وی با بیان این‌که واحدهای طرح ملی مسکن با قیمت یکسان، تیپ قرارداد معین و ضرایب تعدیل مشخص و معین شده است، گفت:  قیمت و نحوه تامین میلگرد و سیمان طرح ملی مسکن و همچنین تعیین تکلیف معافیت های مالیاتی، بیمه و پروانه های ساختمان در شورای عالی مسکن تعیین شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در استان ها حدود 50 درصد اراضی موردنیاز مسکن ملی، تامین و به ریز به استان ها ارسال شده است، اضافه کرد: از 370 هزار نفری که واجدان شرایط دریافت مسکن ملی در ثبت نامی ها هستند اراضی 190 هزار واحد تامین شده است. در شهرهای جدید نیز حدود 130 هزار واحد تامین زمین شده که در شهرهای جدید حدود 93 هزار متقاضی وجود دارد و در شهرهای جدید زمین مازاد داریم.

محمودزاده اظهار کرد: در استان‌ها و شهرهای جدید حدود 60 درصد از واجدان شرایط مسکن ملی واریز وجه کرده اند که اینها شامل افرادی که در تفاهم نامه های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه ها هستند نبوده و تنها ثبت نام شدگان مسکن ملی را شامل می‌شوند.

وی با بیان این‌که‌ قم، خراسان جنوبی، خراسان شمالی با 67 و 59 درصد و مرکزی با 56 درصد استان‌های پیشرو در تعیین‌تکلیف متقاضیان طرح ملی مسکن هستند، تصریح کرد: کمترین تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی در استان‌های البرز، تهران، ایرانشهر، اصفهان، خراسان رضوی روی داده که انتظار می‌رود تا این استان ها هرچه سریعتر نسبت به تعیین‌تکلیف متقاضیان مسکن ملی استان خود اقدام کنند.

وی گفت:‌در موضوع تعیین اراضی طرح ملی مسکن نیز استان‌های تهران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و غربی و  قم 98 تا 100 درصد زمین را تامین کرده‌اند.کمترین تامین زمین مربوط به کردستان با 5 درصد، یزد، همدان و سمنان است.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح ملی مسکن شهرهای جدید تعیین تکلیف هزار واحد هزار نفر مسکن ملی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند

وحید وزیری راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ۹۰ درصد مردم استان قم که بین دهک یک تا ۷ قرار داشتند، کالابرگ تشویقی را طی سه مرحله و هر مرحله به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دریافت کردند.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: کارگران در دهک بین یک تا ۵ قرار دارند و یکی از اقدامات دولت برای کارگران همین کالابرگ است که البته حقوق کارگری کفاف تأمین هزینه همه امور زندگی آنان را نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر متقاضی شغل یا ارتقا شغل در استان قم هستند و ۱۲ هزار نفر نیروی کار برای واحدهای تولیدی نیاز داریم.

وزیری راد با بیان اینکه امروز نیازمند کارگر ماهر، نیمه ماهر و دارای مهارت در بخش‌های مختلف هستیم افزود: سازمان فنی و حرفه ای در این حوزه می‌تواند نقش آفرین باشد و خروجی دانشگاه‌ها آماده ورود به مشاغل نیستند و برای ورود به مشاغل مختلف نیازمند مهارت لازم هستند.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه بیان کرد: ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است و در حوزه مسکن کارگری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمام واحدها در نهایت به نفر اولی که ثبت نام کرده واگذار می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد

وزیری راد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز نظارت لازم بر کیفیت ساخت را بر عهده دارد و تجربه مسکن مهر سبب شده تا مشکلاتی که در گذشته در روند ساخت وجود داشته در این طرح برطرف و در راستای ارتقا کیفیت ساخت و سازها عمل شود.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم ابراز داشت: در طرح مسکن مهر استان قم برای بالغ بر ۲۰ هزار واحد برای افرادی که فاقد مسکن بودند احداث شد و در طرح نهضت ملی مسکن نیز تلاش می‌شود این امر محقق شود.

وی بیان کرد: در استان قم کسی در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل عدم تأمین آورده اخراج نشده و دستگاه‌های مختلف از جمله نهادهای حمایتی و نیز خیرین مسکن ساز در این عرصه و ورود کردند تا افرادی که دارای مشکلاتی در تأمین آورده هستند را یاری کنند و تلاش می‌شود زمان آورده‌ها بیشتر شود.

تخفیف ۵۰ درصدی نظام مهندسی و شهرداری به نهضت ملی مسکن

وزیری راد تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید در کنار بانک‌های دولتی به این پروژه کمک کنند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شهرداری قم نیز تخفیفات خوب ۳۰ تا ۵۰ درصدی به این طرح ارائه کردند.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان قم احداث ۲۰ درصد از واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند و تاکنون قرارداد بالغ بر ۶ هزار واحد مسکونی در قالب قرارداد ۹۹ ساله با تعاونی‌های دارای صلاحیت قم منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ۵ هزار واحد در سایت پرنیان از جمله اقدامات تعاونی‌های استان قم است عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا ۱۰۰ متر مربع از مجموع ۳۰۰ متری خانه‌های سایت پرنیان به امر کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص یابد.

کد خبر 6097834

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد