Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  وزارت نیرو به گزارش خبرگزاری فارس در مورخ دوشنبه 17 شهریور سال 1399 با عنوان "10 سال از افتتاح گذشت/بزرگترین سد دو قوسی کشور، اسیر وعده‌ها و در حسرت آبگیری" در خصوص سد شهریار  واکنش نشان داد.

سد بتنی دو قوسی شهریار که به لحاظ فنی مهندسی سازه ای ویژه محسوب می شود و جزء افتخارات صنعت آب کشور می‌باشد، آیینه تمام نمای توانمندی بخش مهندسی آب داخل کشور در عرصه سدسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت حدود 10 سال از اتمام بدنه، سد آماده آبگیری است اما به دلیل عدم تکمیل پیش نیازهای آبگیری، محقق نشده است پیش نیازهای تحقق آبگیری سد مذکور شامل استملاک اراضی و اعیانات داخل مخزن و تکمیل راه‌های جایگزین و دسترسی است که این مهم نیازمند تامین اعتبار قابل توجهی است که با  پیگیری های مستمر وزارت نیرو، با توجه به محدودیت‌های دولت در امر تامین منابع مالی، در سال‌های اخیر این امر میسر نگردیده است. 

 وزارت نیرو به عنوان متولی پروژه تمامی مساعی خود را در سال‌های اخیر به کار گرفته است تا با تامین منابع مالی لازم و انجام پیش‌نیازهای آبگیری امکان بهره‌برداری از سد شهریار را فراهم کند. از جمله آخرین تلاش‌ها در این راستا هماهنگی سفر معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در سال 1398 می‌باشد که منجر به تنظیم و تبادل در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تکمیل پیش نیازهای سد شهریار و شهید مدنی شد که بر اثر محدودیت منابع مالی انجام بندهای  تفاهم نامه محقق نگردید. خوشبختانه اخیرا  در مراسم افتتاح سد کلقان در استان آذربایجان شرقی در مورخ 13/6/1399 که به دست ریاست محترم جمهور صورت پذیرفت، با قول مساعد ایشان در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تکمیل و آبگیری سه سد شهریار، شهید مدنی و گردیان، مراتب از سوی وزارت نیرو به جد مورد پی‌گیری است تا انشاالله با تامین منابع مالی لازم مقدمات آبگیری و بهره‌برداری از طرح‌های مذکور از جمله سد شهریار فراهم آمده و امکان بهره‌مندی مردم منطقه از برکات طرح‌های یاد شده فراهم گردد.

برای مطالعه گزارش فارس با عنوان  10 سال از افتتاح گذشت/ بزرگترین سد دوقوسی کشور، اسیر وعده‌ها و در حسرت آبگیری! اینجا را کلیک کنید.

توضیح فارس: در احداث سدها معمولا مخزن سد و اراضی کشاورزی خریداری و تملک می شود سپس اقدام به احداث سد می کنند  و این کار نیز باید به عناون شاهکارهای وزارت نیرو  نام برد و این ضرب المثل به ذهن می رسد یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب.

 

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت نیرو سد شهریار آبگیری سد شهریار رییس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صنعت آب سد کلقان تامین منابع مالی لازم وزارت نیرو پیش نیازهای سد شهریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال

به گزارش ورزش سه، محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، نسبت به مسئله مهمی که امروز مطرح گردید، واکنش نشان داد. یعنی بحث پیرامون تغییر نام باشگاه استقلال ایران به استقلال خلیج فارس.

ظهر امروز بود که عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس که مالک جدید استقلال محسوب می‌شود، از تغییر پسوند نام این باشگاه خبر داد و قرار شد زین پس، به جای استقلال ایران در نامه نگاری‌های رسمی، از استقلال خلیج فارس استفاده شود. موضوعی که اکنون با واکنش وزارت ورزش و جوانان همراه شده و آنها ادعا می‌کنند که نامه‌ای از طرف پتروشیمی خلیج فارس برای این منظور دریافت نکرده اند.

اسبقیان در گفتگوی تلویزیونی خود و در واکنش به تغییر نام استقلال گفت: این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند.  چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: تاکنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است. این شرکت‌ها مختار هستند که هیئت مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود