Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طراحی سیاست‌های جدید توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در افق ۱۴۰۵ با اجرای طرح‌های راهبردی، پیشران و خوراک ترکیبی به سالانه ۱۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی دیروز (دوشنبه، ۱۷ شهریور) در جریان بازدید از واحد اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با مروری بر اهداف جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های راهبردی که انجام شده، این نوید را می‌توان داد که صنعت پتروشیمی به سمت هوشمندسازی بیشتر سوق پیدا کرده است و بر این مبنا مسیر توسعه این صنعت تاب‌آوری بالاتر و آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح‌های فعال و در حال اجرا در قالب جهش دوم و سوم و اجرای راهبردهای برنامه‌ریزی‌شده تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور به ۱۳۴ مجتمع و ظرفیت تولید به ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ می‌رسد، افزود: با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده تعریف طرح‌های جدید پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک‌های پایه این صنعت نظیر متانول سوق داده خواهد شد.

توسعه طرح‌های پلی‌پروپیلنی با دانش‌فنی ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بر نقش پررنگ و تأثیرگذار این شرکت در مسیر توسعه هوشمند و پایدار صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: با تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری در تأمین کاتالیست‌های مهم، کشور از واردات بی‌نیاز و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در این حوزه محقق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه طرح‌های تولید پروپیلن در بخش‌های فرآیندی و تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز هم‌اکنون با دانش فنی ایرانی در مجتمع‌های پتروشیمی اجرا می‌شود، افزود: واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در منطقه ماهشهر و واحد پلی‌پروپیلن صنعتی در مرکز اراک فعال هستند.

به گفته وی، دو واحد فعال شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ماهشهر و اراک به‌زودی آماده بازدید سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 443147

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پتروشیمی محصولات پتروشیمی صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید پتروشیمی تولید پتروشیمی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد

آقای شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در صف اول حاضر شد و به سوالاتی در حوزه پتروشیمی پاسخ داد.

شاه میرزایی گفت: امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

او افزود: بخشی از برنامه ما جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنعت پتروشیمی است. بخشی از این کار با بهبود فضای کسب و کار است و مردم سهام پتروشیمی‌های مولد و بازار آفریم را بخرند تا به این ترتیب سرمایه گذاری خرد مردم به سمت تولید هدایت شود. بخش تعاونی هم اعلام آمادگی کرده که در این حوزه ورود پیدا کند. بخش دیگری از اقدام نیز عرضه اعتبار است که سرمایه در گردش واحد‌های زنجیره تکمیلی را افزایش میدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سالی که گذشت بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، آورده واحد‌هایی بود که در سال‌های گذشته چیزی برای ارائه نداشتند. امسال این حرکت را استمرار می‌دهیم تا جهش تولید محقق شود. اما این مسئله شرطی هم دارد که خوراک پتروشیمی باید به صورت پایدار تامین شود.

شاه میرزایی گفت: برنامه ما این است سرمایه مردم را که در بازار‌های دیگر میتواند تورم زا باشد، از طریق بازار سرمایه به سمت تولید در پتروشیمی سوق دهیم. همچنین برنامه ساخت تجهیزات به سمت دانش بنیان‌ها برود تا با حضور آنها در تأمین کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی، حضور مردم در اقتصاد و اشتغالزایی محقق شود.

این مقام مسئول در زمینه رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، کاهش دوره تعمیرات واحد‌ها بود تا در رسیدن خوراک به پایین دست اختلال ایجاد نشود. 

او در خصوص جمع آوری مشعل چاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود