Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:17:18 GMT

دانش‌آموزان و بایدها و نبایدهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۱۵۳

دانش‌آموزان و بایدها و نبایدهای کرونایی

ایسنا/مازندران بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی دغدغه هایی را در خانواده ها ایجاد کرد، اینکه توجیه رعایت نکات بهداشتی برای دانش آموزان به ویژه مقاطع ابتدایی سخت تر است و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک شاید به مذاق دانش آموزان خوش نیاید و به درستی نتوان پروتکل های بهداشتی را در مدارس رعایت کرد، قانون های خوبی در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلا دانش آموزان به کرونا به روی کاغذ آورده می شود اما مهم درست اجرا کردن این قوانین است تا مشکلی برای دانش آموزان به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل مصطفی جوانیان، معاون بهداشتی این دانشگاه با بیان اینکه از معلمان و مدیران مدارس درخواست می‌کنیم در استفاده ماسک اجباری در مدرسه نظارت دقیق داشته باشند و در این امر والدین باید نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند، اظهارکرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هرکلاس به درستی اجرایی شود و تعداد دانش آموزان باید متناسب با ظرفیت کلاس بوده و تهویه مناسب در هرکلاس برقرار باشد.

وی با بیان اینکه امکانات شستن دست ها باید در تمام مدارس مهیا شود، بیان کرد: آبخوری ها در مدارس باید بسته باشد و هر دانش آموزی قمقمه آب به همراه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه علائم این بیماری بسیار وسیع بوده به طوری که حتی سرماخوردگی خفیف هم باید جدی گرفته شود، افزود: خانواده ها توجه داشته باشند در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی مثل آب ریزش بینی، سرفه و تب خفیف سریعا به پزشک خانواده مراجعه نمایند و تا زمانی که از سلامت فرزند خود مطمئن نشدند از فرستادن به مدرسه خودداری نمایند.

* خودداری از سوار شدن بیش از سه دانش آموز در سرویس

جوانیان در ادامه با بیان اینکه در سرویس های مدرسه همانند وسایل نقلیه عمومی باید یک نفر در جلو و دو نفر در عقب بنشینند، تصریح کرد: شیشه های خودرو باید باز باشد تا تهویه مناسب در فضای خودرو ایجاد شود و دانش آموزان باید از ماسک و شیلد در سرویس استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس به عنوان یکی از محل های پرخطر برای تشدید  بیماری کرونا است، گفت: دانش‌آموزان از اشتراک گذاری لوازم تحریر و تغذیه خودداری کنند

*دانش آموزان از لوازم تحریر دیگران استفاده نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  ضمن اشاره به این مورد که از همه دانش‌آموزان تقاضا داریم ماسک را زمان رفتن به بیرون از منزل، ورود به مدارس و در جاهای بسته به صورت صحیح و مداوم استفاده کنند، یادآور شد: باید به دانش آموزان آموزش دهیم تا به طوری از ماسک استفاده کنند که کاملا  بینی و دهان را بپوشاند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که فاصله گذاری اجتماعی یک یا یک و نیم متری باید در مدارس رعایت شود، بیان کرد: توصیه می شود دست ها هنگام میل کردن غذا و زدن دست به چشم و صورت حتما با آب و صابون به مدت 20 ثانیه شسته شود.

جوانیان با اشاره به این که دانش‌آموزان باید از وسایل شخصی خود استفاده کند، تصریح کرد: خانواده ها به فرزندان تاکید کنند تا از لوازم تحریر دیگران استفاده نکنند و از اشتراک گذاری آب و تغذیه با دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس در شرایط کرونا دانشگاه علوم پزشکی بابل معاون بهداشتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز