Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@22:37:48 GMT

فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۴۵۹

‍‍‍‍‍‍

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط کنونی و با توجه به حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه ها، باید از تعامل و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در فضای مجازی بهره‌مند شویم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای منصور غلامی در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: ورود سال تحصیلی جدید همزمان با ادامه بیماری کرونا شده و ما باید بتوانیم فعالیت‌های خود را در راستای توسعه مباحث علمی با وجود این بیماری گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها به معنی تعطیلی دانشگاه‌ها نیست ادامه داد: ظرفیت‌های جدیدی با وجود حضور نیافتن دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها در عرصه فضای مجازی ایجاد شده است و باید بتوانیم نیمسال پرمحتوا و تاثیر گذار از نظر فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها داشته باشیم.

آقای غلامی تاکید کرد: گزارش‌ها نشان داده که ظرفیت فضای مجازی به خوبی توانسته است بخشی از کاستی‌هایی را که به دلیل حضور نداشتن دانشجو در دانشگاه ایجاد شده بود پوشش دهد. ما امروزه شاهد هستیم که ارتباط برخط حاصل از امکانات فضای مجازی، تعداد بیشتری از مخاطبان دانشجو را در برنامه‌های مختلف فرهنگی قرار داده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها بعد از انقلاب در کنار مردم بودند و در شرایط فعلی نیز در کنار مردم حضور دارند و ما باید بتوانیم در خدمت جامعه باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: حل مسائل و رفع مشکلات جامعه جزو وظایف و تکالیف آموزش عالی محسوب می‌شود و با این ظرفیت و پیشنه، لازم است که جامعه دانشگاهی در آینده نگری و آینده پژوهی با نگرش نقادانه برنامه‌های تاثیرگذاری را ارائه دهد تا نسلی با مسئولیت تحویل جامعه داده شود.

آقای غلامی با بیان اینکه در گذشته دانشجو با حضور در دانشگاه وقت زیادی را صرف امور علمی و فرهنگی در دانشگاه داشته است گفت: در شرایط فعلی ظرفیت حضور نیافتن دانشجو، باید در فضای مجازی نشان داده شود و باید از این امکان برای تعامل و فعالیت فرهنگی دانشجویان بهره‌مند شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزیر علوم ، نشست مجازی ، معاونان فرهنگی ، دانشگاه ها

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر علوم نشست مجازی معاونان فرهنگی دانشگاه ها فضای مجازی دانشگاه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی