Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@14:45:51 GMT

توصیه‌هایی مهم به سهامداران بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۵۶۱

توصیه‌هایی مهم به سهامداران بازار سرمایه

به گزارش افکارنیوز،

دکتر یاسر فلاح مدیر عامل سابق شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص وضعیت بازار سهام گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه کشور نیاز به همدلی دارد تا از ترس و هیجانات کاذبی که میان خرده‌سهامداران حقیقی ایجاد شده کاسته شود.

اخبار اقتصادی- فلاح با اشاره به رفتارهای هیجانی که این روزها منجر به تشکیل صف‌های عظیم فروش شده است گفت:‌ برای حل این مشکل ابتدا باید با اقداماتی که سبب بی‌اعتمادی مردم به بازار می شود مقابله کرد چرا که اگر جامعه اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست دهد، از کارآیی این ابزار حمایت و تامین مالی از شرکت‌ها تا سالها کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه اصلاح فعلی شاخص که برخی به اشتباه تصور ریزش از آن را دارند باعث شد قیمت بسیاری از سهم‌ها به کف خود نزدیک شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی بازار به زودی به حالت عادی خود برگردد.

فلاح با توصیه به سهام دارانی که این روزها قصد فروش سهام خود را دارند گفت: همه باید از بازار صیانت کرده و در شرایط هیجانی از فروش سهام خود پرهیز کنند چرا که متضرر اصلی خودشان می‌شوند.

وی در توصیه دیگر گفت: بهترین حالت بازار این است که سهامداران خرید خود را از شرکت‌های بورسی انجام دهند. به عبارت دیگر هرکسی نیازهای خود را از شرکت‌های بورسی و فرابورسی انجام داده و به نحوی به سودآوری و افزایش سود شرکت خود کمک کند.

کارشناس بورس در پایان با انتقاد از برخی اظهاراتی که سبب بی‌اعتمادی مردم به بازار می‌شود گفت ممکن است که هنوز هم تعدادی از نمادها بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شده و (Over Value) هستند اما واقعیت این است که اولا میزان آن بسیار پایین بوده که این رقم در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال هیچ خطری برای سهامدار ایجاد نمی‌کند.

زمانی برخی شرکت‌های موجود در بازار تا ۸۰ درصد (Over Value) بودند که در حال حاضر با اصلاح ۴۰ درصدی اخیر بازار و افزایش قیمت دلار این میزان خنثی شده و بازار به تعادل و ثبات نسبی رسیده و به زودی حرکت رو به جلوی خود را آغاز می‌کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه سهام قیمت دلار سهام بورس بازار سرمایه قیمت دلار بازار بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.   به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد.  بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت