Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:51:31 GMT

تهیه کنندگان سینما زیر یک چتر صنفی سرانجام متحدد شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۶۶۵

تهیه کنندگان سینما زیر یک چتر صنفی سرانجام متحدد شدند

اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه کنندگان سینما ( چهار تشکل صنفی تهیه کنندگی) در زیر یک صنف واحد تهیه کنندگی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه بشرح زیر است: «سینمای نوین ایران، در حالی وارد پنجمین دهه فعالیت خود می ‏شود که به جهت حضور مراجع و متولیان متعددِ تصمیم‏ گیری، و میدان-داریِ خسارت بار جریان ‏های پیدا و پنهان و همچنین مدیریت ‏های فاقد پشتوانه‏ های تخصصی و دلسوزی لازم در حوزه‏ های مرتبط، با موانع بسیاری مواجه بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‎تصمیم ‏سازی ‏های سلیقه‏ ای و بی نصیب از شناخت‏ های روزآمد و آینده‏ نگر، مشکلات عدیده‏ ای را تاکنون برای سینمای ایران پدید آورده که متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخریب آنها کاسته نشده، بلکه در روندی افزایشی همچنان در حال تکثیر و تداوم هستند.
‎امروز دیگر نمی ‏توان به این واقعیت بی اعتنا بود که برون-رفت از شرایط موجود و ایجاد ساختاری نوین و کارآمد -که شایسته شأن و اعتبار سینمای ملی ایران باشد- طرحی نو می ‏طلبد؛ طرحی نو که به تحکیم، تقویت و حراست از داشته‏ ها و مطالبه حقوق نداشته بیانجامد و راه‏های ایجاد اختلال در امنیت سرمایه ‏گذاری و فعالیت‏های تولیدی تهیه ‏‏کنندگان را مسدود کند.
‎لذا در مسیر تحقق اهداف و توسعه پایدار سینمای ایران، با همگرایی و هم افزایی توانایی‏ های شخصی و صنفی، صنوف تهیه کنندگی، بعنوان موجه‏ ترین نهادهای غیر دولتی، غیر سیاسی و صرفاً صنفی، در آستانه روز ملی و مبارک سینمای ملی ایران، با اعلام موجودیت و فعالیت «اتحادیه صنف تهیه‏‏ کنندگان سینمای ایران»، که در برگیرنده تمامی فعالان عرصه تهیه‏ کنندگی در سینما است، قدم به میدان گذاشته و با امید به آینده‏ای پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقای سینمای سربلند ایران و منافع مشترک همه آحاد آن، اعلام آمادگی می‏کند.
‎امروز که دوستان نادان سینما، دست در دست دشمنان دانای آن، عرصه را از همه سو بر فعالیت‏های سالم و قانونی تهیه‏ کنندگان واقعی و حرفه‏ ای تنگ کرده و امکان بهره‏ گیری از ظرفیت‏ های فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی را دشوار ساخته‏ اند، خرسندیم اعلام کنیم که این همگرایی و اتحاد، از مسیری واقع بینانه، مصلحت جویانه، خودجوش و اختیاری عبور کرده و به نتیجه کنونی رسیده است.

 
‎»اتحادیه صنف تهیه‏کنندگان سینمای ایران«

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهیه کنندگان سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم