Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حمله پهپادی به فرودگاه اب‌ها در عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد این حمله باعث تعطیلی چند ساعته فرودگاه شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ، سخنگوی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حمله پهپادی به فرودگاه اب‌ها در عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد این حمله باعث تعطیلی چند ساعته فرودگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرتیپ یحیی سریع گفت: نیروی پهپادی، فرودگاه اب‌ها را سحرگاه امروز با پهپاد‌های صماد 3 هدف قرار دادند و این حمله با دقت کامل صورت گرفت. این حمله پاسخ طبیعی به تشدید حملات متجاوزان و ادامه محاصره ملت بزرگ یمن بود. تا زمانی که تجاوز و محاصره یمن ادامه پیدا کند، عملیات ما ادامه خواهد داشت.
پس از آنکه عملیات نظامی یمن در عمق خاک عربستان سعودی در چند ماه گذشته متوقف شده بود، این حملات دوباره از سرگرفته شد، زیرا عربستان سعودی و مزدورانش در برخی جبهه‌های اقدام به تشدید حملات خود کرده بودند. شاید این عملیات یمنی‌ها سرآغازی برای اجرا مرحله ایجاد «وحشت بزرگ» باشد که وزیر دفاع چند روز قبل اعلام کرد.
مقامات یمن تاکید می‌کنند ارتش و کمیته‌های مردمی از توانمندی‌های نظامی زیادی برخوردارند و این بار ماهیت مقابله و حمله به عربستان سعودی و تاسیسات نظامی و اقتصادی حساس آن متفاوت و تاثیر گذارتر خواهد بود به ویژه اینکه عربستان امروز به سبب بحران‌های پی در پی در وضع اقتصادی دشواری به سر می‌برد.

تشکیل دو تیپ نظامی از قبیله معروف یمنی برای کمک به صنعاء در نبرد `مأرب`
در حالی که نبرد در مأرب (مرکز یمن) به مراحل حساسی رسیده، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از تشکیل دو تیپ نظامی در یکی از قبایل این منطقه برای کمک به صنعاء خبر داد.
«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، قبایل «مراد» ( ال جناح- ابوعوشه- ال مسلی - ال الصلاحی) ظرف چند روز دو تیپ نظامی برای کمک به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تشکیل داده است.
سران این قبیله دو روز پیش با سران صنعاء دیدار و با آنها بیعت کرده بودند.
قبایل مراد از قبایل معروف یمنی در استان مأرب (در مرکز یمن) است که نسب آن به «مراد بن مذجح» می‌رسد.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر منطقه «الصداره» یعنی محل عبور به سمت «الجوبه» آخرین شهر باقی مانده از جنوب تا شهر مأرب شدند.

 ورود ارتش یمن به "حریب"؛ مأرب در آستانه محاصره کامل
نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند طی ساعات گذشته ضمن به دست گرفتن کنترل بخش "ماهلیه" در استان مارب، به مرکز بخش حریب نفوذ کنند تا به محاصره کامل این استان و قطع آخرین خطوط امدادرسانی نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور فراری، در حد فاصل شبوه و مأرب نزدیک شوند.
به گزارش العالم، روزنامه "الاخبار"، که آخرین تحولات در جبهه‌های غرب مأرب و شمال غرب این استان را رصد می‌کند، نوشت نیروهای صنعا( ارتش یمن) موفق شده‌اند اردوگاه استراتژیک "الماس" را تحت کنترل بگیرند و بعد از پیشروی در بخش "رغوان" به سمت اردوگاهی حرکت کنند که به مقر مزدوران سعودی تبدیل شده است. در جبهه شرقی نیز، ارتش و کمیته‌های مردمی، روز گذشته در منطقه "العلم" پیشروی کرده و کنترل برخی پایگاه‌ها را به دست گرفتند. همزمان، خبرها حاکی از عقب‌نشینی عناصر قبیله‌ای وفادار به ائتلاف متجاوز است.
درگیری‌ها طی 48 ساعت گذشته تشدید شده و به تبع آن، نیروهای سعودی از اردوگاه "تداوین" واقع در شرق شهر مأرب فرار کردند. طبق گفته منابع محلی، نیروهای سعودی روز گذشته از طریق 30 دستگاه کامیون تمامی تجهیزات سنگین نظامی را از اردوگاه خارج کردند، این نیروها همچنین تسلیحات مدرن و آتش‌بارهای "پاتریوت" را به منطقه "العبر" واقع در حومه استان حضرموت منتقل کردند. این تحولات بعد از سقوط بخش ماهلیه در جنوب این استان و فرار ده‌ها مزدور قبیله‌ای از پایگاه‌های‌شان در جبهه شرقی در نزدیکی اردوگاه تداوین در صحرای مارب شکل گرفت.
منابع قبیله‌ای، که از ارتش و کمیته‌های مردمی در مارب پشتیبانی می‌کنند، به روزنامه الاخبار گفتند که نیروهای صنعا بعد از آنکه در روز پنجشنبه کنترل‌شان را بر منطقه "العمود" مرکز این استان تکمیل کردند، سیطره خود بر بخش ماهلیه را تثبیت کردند. به گفته این منابع، نبردها به منطقه جنوبی "الصداره" در بخش "رحبه" منتقل شده است و ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به آنجا پیشروی بسیار استراتژیک محسوب می‌شود از آن جهت که به محاصره کامل مارب نزدیک می‌شوند و تمامی خطوط امدادرسانی به مزدوران "عبد ربه منصور هادی" را قطع می‌کنند.

 فرودگاه صنعا به دلیل نداشتن سوخت تعطیل می‌شود
وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد که فرودگاه صنعاء به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی و تامین نشدن سوخت مورد نیاز آنجا از روز چهارشنبه تعطیل می‌شود.
«زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد که فرودگاه بین المللی صنعاء پایتخت یمن به دلیل اینکه سوخت مورد نیاز خود را تمام کرده از روز چهارشنبه روی پروازهای سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه بین المللی بسته است.
به گزارش شبکه الجزیره، الشامی گفت: «ائتلاف متجاوز به دنبال شکست نظامی در یمن به دنبال دستیابی به هر دستاوردی از جنگ است و ادامه توقیف کشتی‌ها و مشتفات نفتی و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده موجب ایجاد فاجعه انسانی برای ملت یمن و به خصوص بیماران در بیمارستان ها و نوزادان می‌شود».
وزیر یمنی گفت: «بیش از 540 هزار بیمار که برای ادامه درمان خود نیاز به سفر به خارج از کشور دارند با بسته شدن فرودگاه بین الملل صنعاء سرگردان خواهند بود و سرنوشت نامعلومی در انتظارشان است».
به گزارش رسانه‌های یمنی ده‌ها بیمارستان در یمن با کمبود شدید سوخت مواجه شده و در آستانه تعطیلی هستند.
اداره فرودگاه بین المللی صنعاء هفته گذشته نیز نسبت به عدم توانایی خود در ارائه خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی در روزهای آینده به دلیل در شرف پایان بودن ذخایر مشتقات نفتی آن هشدار داد.
در بیانیه صادر شده، آمده بود که با توجه به اقدامات خودسرانه اعمال شده توسط کشورهای ائتلاف متجاوز در جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، ذخیره گازوئیل و نفت این فرودگاه در شرف اتمام است و مقادیر موجود فقط برای چند روز نیاز کاری را پوشش می‌دهد.
در این بیانیه تأکید شده بود، اداره فرودگاه قادر به کار با ژنراتورها، وسایل نقلیه اطفا حریق و بقیه دستگاه‌ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی نیست که روزانه وارد فرودگاه بین المللی صنعا می شوند یا آنجا را ترک می‌کنند.
با اینکه حدود پانزده کشتی حامل مشتقات نفتی مجوز سازمان ملل برای ورود به بندر «الحدیده» را دارند، ائتلاف سعودی به آنها اجازه ورود نمی‌دهد و همین موضوع منجر به بحران سوخت در یمن شده است.
ائتلاف عربی از آگوست 2016 تمام پروازها در فرودگاه بین‌المللی صنعاء را ممنوع کرده است به استثنای پروازهای انسانی ویژه سازمان ملل و برخی نهادهای بشردوستانه که گه‌گاه از این فرودگاه انجام می‌شود.

شش پرواز امارات به جزیره سقطری یمن
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از دو نماینده پارلمان وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد، یک شرکت خصوصی اماراتی به نام رویال جت، شش پرواز به جزیره سقطری یمن داشته است. شرکت رویال جت در این پرواز‌ها تعدادی کارشناس با ملیت‌های مختلف را به جزیره یمنی انتقال داده است.

امارات در جزیره جنوبی یمن پایگاه نظامی احداث می‌کند
دو نماینده یمنی از تحرکات امارات برای ساخت پایگاه نظامی در جزیره سقطری در جنوب یمن خبر دادند.
پایگاه خبری شبکه «الجزیره»،‌ شامگاه دوشنبه در حسابت توئیتری خود گزارش داد که دو نماینده یمنی به نخست‌وزیر دولت مستعفی گزارش دادند که امارات در تلاش است در جزیره سقطری (جنوب یمن) پایگاه نظامی احداث کند.
طبق این گزارش، این دو نماینده در این خصوص گزارش دادند که یک شرکت خصوصی اماراتی طی شش پرواز هوایی به سقطری چندین مأمور و کارشناس نظامی با تابعیت‌های مختلف را به این جزیره منتقل کرده است.
به گفته این دو نماینده یمنی، مساحت گسترده‌ای از جزیره سقطری تحت تملک اماراتی‌هاست بطوریکه آنها این مناطق را فنس‌کشی کرده‌اند.
این دو نماینده همچنین گزارش دادند که یک شرکت اماراتی فعال در زمینه ارتباطات هشت دکل ارتباطی در سقطری احداث کرده است.
پیشتر نیز یک وب‌سایت وابسته به یهودیان فرانسه، در ادعایی از قصد رژیم صهیونیستی برای تأسیس یک پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی با همکاری دولت امارات متحده عربی در جزیره سقطری در جنوب یمن خبر داده بود.
وب‌سایت یادشده به نقل از منابع یمنی نوشته بود که تل‌آویو و ابوظبی لجستیک لازم برای ساخت پایگاه مذکور را در جزیره سقطری مستقر کرده‌اند تا از تمامی نقاط خلیج عدن از باب‌المندب تا سقطری و همچنین شاخ آفریقا اطلاعات جمع‌‌آوری کنند.
بنابر این گزارش، هیأتی از افسران رژیم صهیونیستی و اماراتی اخیرا به جزیره سقطری عازم شده‌اند تا نقاط مناسب برای ساخت پایگاه را مشخص کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه بین المللی صنعا جزیره سقطری عربستان سعودی یمن اعلام سازمان ملل مشتقات نفتی دو نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند

به گزارش جام جم آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با استفاده از چند موشک بالستیک دریایی و همچنین تعدادی پهپاد کشتی تجاری متعلق به اسرائیل با نام ام‌اس‌سی داروین را در خلیج عدن هدف قرار داده است. این مقام نظامی یمن افزود که این عملیات با موفقیت کامل به اهداف خود دست یافت.

گفته شده است که این کشتی اسرائیلی با نام «داروین» متعلق به شرکت «ام اس سی» بوده که در خلیج عدن رفت و آمد داشته است.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه همچنین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور تعدادی موشک بالستیک و کروز را به سمت اهداف رژیم صهیونسیتی در بندر ام الرشراش (ایلات) در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

روز گذشته، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرده بود که جبهه یمن و عملیات دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یمنی می‌کوشند دایره این عملیات را در اقیانوس هند گسترش داده و تقویت کنند. این عملیات به گونه‌ای خواهد بود که هرگز در حساب و کتاب‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و چه بسا کل کشور‌های جهان نمی‌گنجد. طی ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: میانگین عملیات ما علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی به یک کشتی در هر ۲ روز رسیده است. بنا به اذعان مدیر اجرایی بندر ام الرشراش در ایلات این بندر به صورت کامل فلج شده است. در نتیجه صادرات رژیم صهیونیستی به میزان ۲۲ درصد و واردات این رژیم به میزان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. صهیونیست‌ها به توقف فعالیت‌های بندر ایلات اذعان کرده اند. آن‌ها تاکید کردند که ایلات بدون دریای سرخ نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و این روند به دلیل حمله‌های موشکی و پهپادی مختل شده است.

وی اضافه کرد: حرکت کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و این یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. آمریکایی‌ها برای حرکت در این منطقه پشت اروپایی‌ها سنگر می‌گیرند و پنهان می‌شوند. ناو‌های آمریکایی و انگلیسی جرأت ندارند در منطقه‌هایی که احتمال حمله می‌رود مستقر شوند. این در حالی است که آمریکایی‌ها پیش از این عادت به قلدری در دریا داشتند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی‌ها مسیر‌های دورتر مانند اقیانوس هند را انتخاب کردند، اما هر روز با خطرات زیادی رو به رو هستند. این مسیر طولانی‌تر باعث افزایش هزینه‌ها شده و بر اقتصاد آمریکا تأثیر منفی گذاشته است. بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و این مساله بی سابقه بوده است. عملیات نیرو‌های یمنی اوضاع را برای انگلیس نیز سخت کرده به طوری که هزینه‌های باربری در انگلیس به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات نیرو‌های یمن علیه دشمن صهیونیستی در کنار راهپیمایی‌های میلیونی مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد داشت. هر کس ذره‌ای وجدان داشته باشد با دیدن صحنه‌های جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها می‌آید.

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند