Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آرزو حسین‌آبادی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد در محلات در معرض آسیب، ابراز داشت: طرح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلات از سوی وزارت کشور ابلاغ شد و این دفاتر در هر استان زیر نظر دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷ دفتر از سال ۹۷ در محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار کلان‌شهر شیراز ایجاد شده است، گفت: این دفاتر با پنج حوزه کارشناسی در زمینه‌های حقوقی، اقتصادی، اجتماعی، مددکاری و شهرسازی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محله سعدی سازمان مردم نهاد نواندیشان سپهر پارسیک در قالب فعالیت‌های اجتماع‌محور طی مدت یک‌سال به جمع‌آوری داده‌های آماری در زمینه  اطلاعات خانواری اقدام کرده است. 

مدیرعامل دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله سعدی با اشاره به اینکه از جمعیت ۶۰ هزار نفری محله سعدی تعداد ۲۲ هزار نفر پایش شده‌اند، گفت: گزارش سنجش وضعیت درباره مشکلات این محله در خانواده‌ها با این روش جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی و جمع آوری گزارش سنجش وضعیت، کاهش و مقابله با آسیب‌ها و مشکلات به‌صورت عملیاتی آغاز شد، عنوان کرد: با شناسایی ۳۱ آسیب در محله سعدی در جریان اجرای این طرح، با مشارکت معتمدان محله ۱۵ آسیب مشترک شناسایی شد که از این تعداد نیز ۵ آسیب باعنوان اولویت‌دارترین‌ها در دستور کار دفتر توسعه محلی قرار گرفت.

مدیرعامل دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله سعدی آسیب‌ها و مشکلات اولویت‌دار این محله را ترافیک منطقه، اعتیاد، اشتغال زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و امنیت برشمرد و ابراز داشت: این مشکلات با همت و خواست مردم و مشارکت آنان حل خواهد شد.

حسین‌آبادی افزود: اعتیاد در خانواده‌ها اصلی‌ترین مشکل این محله است؛ همچنین در حوزه امنیت، با تلاش‌های دفتر تسهیل‌گری محله سعدی و نهادهای مربوط در حال حاضر امنیت پایداری برقرار است و هم‌اکنون درصددیم دیدگاه منفی مردم را در خصوص ناامن بودن این محله رفع کنیم.

وی اظهار کرد: امنیت موجود گاه حتی در برخی مناطق شمالی شهر نیز وجود ندارد و پیش بینی می‌شود در دو سال آینده محله سعدی به محله‌ای مطلوب با مشکلاتی بسیار کمتر بدل شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری کمک مالی ارائه نمی دهند، ادامه داد: از اهداف اصلی این دفاتر تقویت ارتباط مردم با نهادها و دستگاه‌های اجرایی است تا مشکلات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: طی یکماه گذشته قرارداد همکاری و مشارکت با سه نهاد بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شده است.

مدیرعامل دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله سعدی به دیگر اقدامات این موسسه برای ساماندهی به وضعیت این محله اشاره کرد و ابراز داشت: در مهرماه سال گذشته با مشارکت معتمدان محلی تلاش شد برای نام‌نویسی دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت در مدارس هیچ مبلغی دریافت نشود و این مهم در سال جاری نیز پیگیری می‌شود.

حسین‌آبادی همچنین با اشاره به سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ گفت: علاوه بر تمام اقدامات و کمک هایی که طی سال های گذشته در زمینه سیل رخ داد، در موج اول شیوع بیماری کرونا برای کمک به اقشار کم درآمد به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این محله اقدام به توزیع بن خرید اقلام مورد نیاز و نیز مرغ شده است.

وی ادامه داد: به هر خانواده دو تا سه بن ۵۰ هزار تومانی تا ۷۰هزار تومانی اهدا شد و هم اکنون نیز با مشارکت استانداری فارس بن‌های خرید به مبلغ یک میلیون تومان برای تعداد ۲۰۰ خانوار تهیه شده است که در بین خانوارها توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها سعدی شیراز استانداری فارس ساماندهی معتادان متجاهر فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعدی شیراز استانداری فارس ساماندهی معتادان متجاهر فارس سعدی شیراز استانداری فارس ساماندهی معتادان متجاهر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است