Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام یازدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم در منزل شهید« ناصر علوی فیلی» با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده های معزز آنان در ایلام برگزار می شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین« علی چراغی‌پور»مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یازدهمین هفته از آئین معنوی طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در این هفته با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل شهید« ناصرعلوی فیلی» برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور شد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به منظور تجلیل و تکریم از خانواده های معزز شهدا و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در استان ایلام به مدت ۱۳ هفته تا ۳۱ شهریورماه  و آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان هر هفته در منزل یکی از شهدا برگزار می‌شود، گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

گفتنی است، شهید «ناصر علوی فیلی» در سال 1342 در کشور عراق شهر بغداد به دنیا آمد، با بازگشت به ایران در شهرستان ملکشاهی سکونت گزید و با تلاش و جدیت زیاد تحصیلات خود را تا مقطه دیپلم ادامه داد.

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه نبرد حق علیه باطل شتافت و به عنوان مسئول آموزش در تیپ حضرت حضرت امیر(ع) در منطقه صالح آباد خدمت می کرد تا اینکه در سومین روز از مرداد ماه 1367 در میدان نبرد در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به مقام شهادت نائل آمد، مزار این شهید گرانقدر در بهشت رضا(ع) شهر ارکواز ملکشاهی واقع شده است.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است: مومنان باید در راه خدا با آن که حیات مادی دنیا را بر آخرت گزیدند، جهاد کنند و هر کس در جهاد در راه خدا کشته شد، فاتح گردید، زود باشد که اورا اجری عظیم (بهشت)دهیم، در این برهه از زمانی که ندای «هل من ناصر» حسین زمان به گوش می رسد و ما را به ادای تکلیف شرعیمان می خواند و در این زمان که اسلام و انقلاب اسلامی از همه سو مورد هجوم همه جانبه دشمنان قسم خورده اسلام قرار گرفته و چشم مظلومان جهان به ما دوخته شده است، نشستن در خانه ننگ است و درنگ ما امروز نه تنها فردای اسارت باری را به دنبال دارد بلکه ننگ و نفرین ابدی را به نیز به دنبال خواهد آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام سه شنبه های تکریم برگزار می شود طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت‌ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.

این‌برنامه فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۱۶ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

کد خبر 6087403 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود