Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان دبیرخانه نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آفتاب سمنان گشایش یافت.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین افتتاح این دبیرخانه اظهار کرد: هدف از جشنواره هنرهای مفهومی یا جدید رضوی که برای اولین بار در کشور و در قالب جشنواره های فرهنگی هنری رضوی به میزبانی سمنان برگزار می‌شود تولید محتوای دینی و با محوریت شخصیت و سیره حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری جشنواره در سطح ملی در استان سمنان نیازمند مساعدت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم و انتظار می‌رود که مدیران کل در مسئولیت‌ها مختلف برای برگزاری باشکوه جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی با اداره کل فرهنگ و ارشاد همکاری کنند.

وی با اشاره به گسترش جشنواره امام رضا افزود: از سال های گذشته جشنواره‌هایی در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شد اما امسال این جشنواره در ۱۰ استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه  رغبت جوانان برای حضور در جشنواره هنری‌های مفهومی در سال‌های گذشته قابل توجه بوده است ادامه داد: این جشنواره یک ابتکاری و خلاقانه است.

وی خواستار افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها برای رونق بیش از پیش آیین‌هایی از این دست شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان در هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تعیین راهبردها در برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در استان سمنان تاثیر قابل توجهی دارد.

فلاح ضمن دعوت از مدیران استان برای همکاری در برپایی این جشنواره خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره ملی در استان سمنان نیازمند تشکیل کارگروه و تلاش تمامی مسئولان است.

وی با بیان اینکه جشنواره ‌ هنرهای مفهومی یک طرح خلاقانه است افزود: اگر در ‌جامعه‌ای مسایل فرهنگی و اخلاقی توجه نداشته باشیم به طور قطع داشته های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن جامعه از بین‌ خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تقدیر از بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به خاطر اعطای میزبانی این جشنواره به استان سمنان اضافه کرد: استان سمنان علاوه بر این جشنواره ملی امسال میزبان دو رویداد مهم دیگر شامل جشنواره ملی آیات با محتوی معارف قرآنی و نیز سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم است.

به گزارش ایسنا-در برگزاری این جشنواره دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینمای جوانان استان سمنان و ...همکاری دارند.

این جشنواره ملی که قرار است بهمن امسال به میزبانی سمنان برگزار شود در رشته‌های هنرهای مفهومی هم‌چون چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، لندآرت، فتوآرت، وردآرت و ..برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره امام رضا ع سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ملی هنرهای مفهومی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم افروغ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مردمی شدن فرهنگ را در اولویت کاری خود دارد و ما به عنوان مدیران استانی مکلف هستیم این راه را ادامه دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اینکه هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردن و مردم درب منازل خود را به روی آنها باز کردند در واقع تداعی گر اربعین هست.

وی ادامه داد: تک تک این انوار الهی و مطهر وقتی علمشان جایی برپا شد دل مردم عزیز اهل بیت را به نرمی و نرم‌خویی وا می‌دارد و موجب همراهی و میزبانی آنان از هنرمندان رضوی می‌گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم عزیز و همیشه درصحنه و مسئولان روستا که با حضور خود شکوه و عظمت را حول محور امام رضا (ع) ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این شکوه و عظمت، این تجمع اصحاب حق که با پرچم برافراشته اسلام امروز در مقطع انقلاب اسلامی در سرزمین ایران به اهتزاز درآمده و امروز نشانه‌های آن را در سراسر عالم می‌بینیم.

افروغ خاطر نشان ساخت: امروز فرهیختگان دنیا در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و دیگر کشورها، گوشه‌ای و ذره‌ای از تفکر و اندیشه متعالی شما را به رخ تمام بدخواهان اندیشه لیبرالیسم می کشند. لذا بر خودمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اگر وجودمان را بند بند بکنند، هر بند آن فریاد نام علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری آسمان هشتم با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای سرکره دشتستان از استان بوشهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095558

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان