Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@00:19:59 GMT

ورود ۸ هزار خوتکا به تالاب کانی‌برازان مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۱۵۱

ورود ۸ هزار خوتکا به تالاب کانی‌برازان مهاباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور اظهار داشت: این پرندگان نخستین دسته از خوتکاهای مهاجر هستند که با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی و آغاز فصل سرما و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، وارد این تالاب بین‌المللی شدند.

وی افزود: طی روزهای اخیر علاوه بر خوتکاهای مهاجر،  ۱۵۰ بال فلامینگو و ۱۰۰ بال کفچه‌نوک مهاجر نیز از مناطق شمالی وارد این تالاب بین‌المللی در آذربایجان غربی شدند که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بر تعداد آنها در این تالاب افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: تالاب بین‌المللی  کانی‌برازان  به دلیل تنوع غذایی و وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده است که همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری آبزی و کنارآبزی است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

کد خبر 547463 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند