Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آغاز رسمی نیمسال جدید تحصیلی دانشگاه رازی، ۲۹ شهریورماه خواهد بود و شیوه آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی، به صورت غیرحضوری (مجازی) است.

علی سلیمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در اواخر بهمن ۱۳۹۸ دانشگاه رازی همانند دیگر دانشگاه ها، با تعطیلی موقتی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در آغاز این بحران چند گزینه فرارو بود که شامل تعطیلی نیمسال تحصیلی، ادامه نیمسال به صورت حضوری و ادامه نیمسال به صورت غیر حضوری می‌شد.
سلیمی اضافه کرد: طبیعتا حالت نخست به سبب آثار منفی‌ای که هم بر نهاد علم و هم بر سرنوشت دانشجویان و کل جامعه ایجاد می‌کرد، گزینه مطلوب دانشگاه نبود. حالت دوم نیز به علت در اولویت بودن سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان، امکان تحقق نداشت؛ بنابراین مطلوب‌ترین گزینه برای پیگیری، ادامه نیمسال تحصیلی به صورت غیر حضوری بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در آغاز مقرر شد مدرسان بر بستر پیام رسان‌های مجاز و درج محتوای درسی در صفحات شخصی خود، تعطیلی دو هفته‌ای ایجاد شده را در ایام تعطیلات نوروز جبران کنند. همزمان اقدامات لازم برای ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری سامانه مدیریت آموزش مجازی (LMS) که از پیش خریداری شده بود، صورت گرفت و دانشگاه توانست رسما از هفته پایانی فروردین، آموزش مجازی را به شکلی منسجم آغاز کند.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم وضعیت قرمز در استان کرمانشاه، امتحانات پایان ترم نیز بر بستر همان سامانه و با اختیار و انتخاب اساتید برگزار شد و دروس عملی و آزمایشگاهی نیز در تابستان ۱۳۹۹ حتی المقدور به شکل غیرحضوری و در موارد اجتناب ناپذیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گونه حضوری ارائه شد.  
سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برابر پیش بینی‌های مراجع ذی صلاح در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز این بیماری همچنان در سطح جامعه شیوع خواهد داشت، پیرو پیشنهادات اعلام شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ویژه تاکید مقام عالی وزارت بر حضور همکاران در محل کار، نیمسال یاد شده با ترکیبی از حالت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.
وی گفت: در عین حال با توجه به مشکلاتی که همکاران در نیمسال گذشته در ارائه کلاس‌های خود از محیط خارج دانشگاه داشتند، فراهم آمدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در دانشکده ها، به ویژه وجود اینترنت با سرعت و پهنای مناسب و حضور کارشناسان فناوری اطلاعات برای رسیدگی فوری به مشکلات احتمالی، ایجاب می‌کند همکاران کلاس‌های خود را در محل کار خود در دانشکده‌ها برگزار کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز کرد: بر این اساس، آغاز رسمی نیمسال جدید تحصیلی دانشگاه رازی، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ خواهد بود و کلاس‌های دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ پس از اعلام نتایج سازمان سنجش و انجام فرایند ثبت نام آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: شیوه آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی، به صورت غیر حضوری (مجازی) خواهد بود و به منظور آشنایی دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی با محیط‌های آموزشی و دانشگاهی و بنا بر تاکید وزارتخانه مبنی بر حضور حداقل یک تا دو هفته‌ای این دانشجویان در دانشگاه ها، به گونه‌ای برنامه ریزی شود که گروه‌های آموزشی با زمان بندی و به طور متناوب پذیرای حضوری این دانشجویان باشند. سامانه رسمی دانشگاه هم برای برگزاری کلاس‌های مجازی، «سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی (LMS)» است.  
سلیمی گفت: شیوه آموزش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز به صورت حضوری است و در صورت منع تشکیل کلاس‌های حضوری توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی نیز به شیوه غیرحضوری تشکیل می‌شود.
وی افزود: حضور اعضای هیئت علمی، تابع ضوابط اداری و استخدامی است؛ لذا مدیران گروه‌های آموزشی برنامه حضور اعضای هیئت علمی را با توجه به رعایت حضور حداقل ۴ روز در هفته تهیه و ابلاغ خواهند کرد. در این برنامه علاوه بر در نظر گرفتن ساعت‌هایی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان تحت راهنمایی استاد، افزون بر ساعت ارائه درس به ازای هر واحد درسی حداقل ۳۰ دقیقه حضور عضو هیئت علمی در دفتر کار، برای رفع اشکالات درسی مراجعان، در سامانه گلستان تعریف شود.
سلیمی یادآور شد: ادارات آموزش دانشکده‌ها باید در پایان هر روز کاری وضعیت تشکیل کلاس‌ها را در سامانه LMS بررسی و نسبت به ثبت آن در سامانه گلستان اقدام کنند و ضمن اطلاع رسانی کلاس‌های تشکیل نشده به اساتید، برنامه تشکیل کلاس جبرانی را اخذ کنند و به اطلاع دانشجویان برسانند. ضرورت دارد برای پیشگیری از محول شدن فرآیند ارزیابی دانشجویان به پایان نیمسال، ارزشیابی مستمر دانشجویان در طول نیمسال (دست کم اخذ ۳ آزمون با احتساب میان‌ترم) انجام شود.
وی گفت: توصیه می‌کنیم، برنامه درسی دانشجویان ورودی جدید، در چارچوب حداقل واحد‌های ممکن و بدون ارائه درس‌های عملی و آزمایشگاهی ارائه شود و گروه‌های آموزشی حتی الامکان آن دسته از درس‌های عملی را که در دانش آموختگی دانشجویان مؤثر است، ارائه کنند و ارائه درس‌های عملی ترم‌های پایین‌تر را به نیمسال‌های بعد موکول کنند. دانشجویان هم می‌توانند درس‌های آزمایشگاهی و عملی را به صورت مهمان در دانشگاه‌های دولتی شهر محل اسکان خود اخذ کنند.  
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی ادامه داد: آن بخش از درس‌های عملی و آزمایشگاهی که قابلیت ارائه به صورت مجازی یا ارائه فیلم دارند، از آن طریق برگزار می‌شود و آن بخش از این کلاس‌ها که الزاما باید حضوری تشکیل شود، به صورت فشرده و طی برنامه خاصی که اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود. همچنین، با توجه به امکان اختلال در دسترسی برخی از دانشجویان به کلاس‌های آنلاین، به اعضای هیدت علمی توصیه می‌کنیم، محتوای درسی را در صفحه شخصی خود بر روی پورتال دانشگاه بارگذاری کنند.
وی گفت: مدیران گروه‌های آموزشی هم به مدرسان مدعو اعلام کنند که آنان نیز می‌توانند محتوای درسی را جهت بارگذاری در صفحه گروه آموزشی بر روی پورتال دانشگاه، به گروه آموزشی ارسال کنند. توصیه می‌شود مدرسان، به هر شکلی که صلاح می‌دانند اطلاعات مربوط به کلاس درس و شیوه امتحانات را به اطلاع دانشجویان برسانند. در صورت بازگشت به وضعیت عادی، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و امکان بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی، با بررسی همه جوانب و به ویژه با تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان، برنامه‌های آموزشی و امتحانات پایان نیمسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در صورت تداوم وضع موجود، تاکید حوزه معاونت آموزشی دانشگاه بر حفظ استقلال اساتید در انتخاب شیوه ارزیابی درس‌های خود متناسب با ماهیت درس و شرایط دانشجویان است.
سلیمی خاطرنشان کرد: البته اساتید باید به این نکات توجه داشته باشند و سعی در اجرای آن‌ها کنند، از قبیل: اجرای آزمون‌های کوتاه و مستمر در جلسات مجازی عادی یا فوق العاده (دست کم اخذ ۳ آزمون با احتساب میان ترم)، ارائه تکلیف یا تمرین، تعریف پروژه‌های مختلف برای هر درس (مشروط به آن که اجرای پروژه، نیازی به خارج شدن دانشجو از منزل یا نقض مقررات فاصله گذاری اجتماعی نداشته باشد)، استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی- تصویری و ارزشیابی میزان و کیفیّت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده یا ضبط فعالیت‌های دانشجو و برگزاری آزمون پایان ترم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه ویروس کرونا تحصیلات تکمیلی آموزش مجازی گروه های آموزشی درس های عملی دانشگاه ها هیئت علمی خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت در۲۲حوزه امتحانی و روز جمعه ۳۵ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند.
دادفر افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی ، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، 7 درصد در رشته ریاضی، 5 درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.
وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ساعت 8 صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.
دادفر همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.
وی حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.
وی آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی را صرفاً در 7 حوزه دانشگاه رازی اعلام کرد.
وی همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، 5 حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، 4 حوزه در دانشگاه پیام نور، و 8 حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.
دکتر دادفر یادآور شد: 8 حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و 4 حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.
در مجموع در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر